Smanjite blagdanski stres uz ovih pet savjeta

Mnogi ljudi se vesele božićnim i novogodišnjim blagdanima te početku nove godine. To je obično prilika za druženje s obitelji, odmor ili putovanje. No, iako su blagdani uglavnom zabavni i radosni, oni mogu biti i vrlo stresni. Kako to spriječiti?

Kupnja, sudjelovanje u društvenim događanjima i zabavljanje gostiju u vrijeme blagdana mogu postati opterećenje. Anketa koju je provelo Američko društvo psihologa pokazalo je da osam od deset ljudi doživljava povećanu količinu stresa tijekom blagdana. U nekim slučajevima, taj stres i anksioznost mogu dovesti i do depresije. Mayo klinika također kaže da je depresija čest i nedobrodošao gost tijekom blagdana.

No, ima nekoliko načina da se taj stres i anksioznost smanje, kako biste mogli u potpunosti uživati u ovom posebnom dijelu godine.

Isplanirajte troškove

Blagdani i trošenje novca idu ruku pod ruku. Treba kupiti darove za djecu, supružnika, rođake, urediti dom, kupiti hranu... Premda su troškovi neizbježni, možete kontrolirati koliko ćete potrošiti za tu svrhu. Isplanirajte unaprijed. Pogledajte čime raspolažete i napravite realan plan za kupnju darova. Nemojte dopustiti da vam ti troškovi utječu na sposobnost plaćanja računa ili vas odvedu u dugove.

Također, ne dopustite drugima da vas nagovore da potrošite više nego što si možete priuštiti. Kreditna kartica je iskušenje, ali može i zakomplicirati život ako se previše zanesete u blagdanskoj kupnji, pa će vam možda biti potrebni mjeseci da se oporavite. Odlučite koliko možete potrošiti i držite se toga. Dogovorite se oko toga i s partnerom i članovima obitelji. Možete biti i kreativni, pa osmisliti darove koji ne zahtijevaju novac. Na primjer, pričuvati dijete vaše prijateljice preko vikenda, da ona i njen partner mogu otići u kino.

9 najboljih nematerijalnih poklona koje možete darovati za Božić

Vježbajte

Dok se užurbano pripremate za blagdane, vježbanje vam je vjerojatno zadnje na umu. No, vježbanje i druge vrste tjelesne aktivnosti podižu raspoloženje i pomažu u smanjenju stresa, jer potiču stvaranje endorfina u mozgu. Endorfin djeluje kao prirodni analgetik. On mogu potaknuti pozitivne osjećaje, popraviti raspoloženje i smanjiti anksioznost i stres. Nije vam potrebno puno vremena za tjelesnu aktivnost. Dovoljno je 30 minuta, tri puta tjedno. Izaberite aktivnost koja najviše odgovara vašem životnom stilu: hodanje, trčanje, plivanje, vožnja bicikla, aerobik, joga...

Pojednostavite

Pripreme za blagdane su posebno stresne kada imate previše toga što morate obaviti. Možda će vam doputovati rodbina i morate osmisliti niz obiteljskih aktivnosti. Važno je da si ne natovarite previše na leđa. Ne treba sve biti savršeno i ne trebate sve učiniti sami. Uključite članove obitelji. Na primjer, možete zamoliti svakog gosta da donese nešto od hrane. Znajte svoja ograničenja i naučite reći „ne” kada je stvarno potrebno.

Odvojite vrijeme za sebe

Usred strke i gomile obveza, vrlo je važno odvojiti vrijeme za sebe da biste došli do daha i razbistrili um. Čak i 15 minuta mira može učiniti čuda. Izaberite nešto što vas stvarno veseli – šetnju, slušanje najdraže vam glazbe ili odlazak na masažu.

Čuvajte snagu

Provođenje mnogo vremena s nekim članovima obitelji s kojima se ne slažete najbolje, samo po sebi je stresno. Svaka osoba je jedinstvena i ponekad jedni druge pogrešno shvaćamo. Imajte to na umu i ne dopustite da vam sitne razmirice pokvare blagdanski ugođaj. Nesuglasice stavite sa strane na nekoliko dana i složite se da se oko nekih stvari ne slažete. Da, to je lakše reći nego učiniti... Ali uspijete li u tome, uistinu ćete imati puno manje nervoze, a puno više radosti.

 4 tipa emocionalnih vampira od kojih se treba zaštititi za blagdane

Izvor: www.healthline.com

Pripremila Snježana Krčmar

Preporučujemo

Ostali članci