Prestanite pretjerano razmišljati i preispitivati sve što radite

Ponekad zbog mnoštva misli ne možemo pravilno sagledati situaciju u kojoj se nalazimo ili radimo “od muhe slona“ onda kada to nije potrebno. Da bismo lakše živjeli i radili Hanro Roos, osnivač pokreta 'Mindful Meditators' i autor knjige 'Mindfulness Meditation Blueprint' savjetuje kako utišati um da bismo počeli živjeti život u sadašnjosti…

Gdje je početak, a gdje kraj misli?

U jednom trenutku svog života pitao sam se: "Hoće li stvari uvijek biti takve?"

Tako užurbane, s jedva trenutkom da ih nazovem svoje. Trenutni događaji koji se kovitlaju, odražavajući najgoru stranu čovječanstva. Izgubljen pod težinom popisa obveza, financijskih briga i rokova, jedva sam znao gdje su mi misli stale i ponovno počele. Hoću li uvijek biti ovako tjeskoban, iziritiran, rastresen i izoliran od ljudi oko sebe? Čak i od najmilijih?

Većinu dana trčao sam uokolo kao kokoš bez glave. Moj mozak se kretao brzinom od 200 kilometara na sat. Ili sam spavao ili razmišljao. Nije bilo prekidača za isključivanje. Činilo se da ne mogu smiriti ni usredotočiti svoj um.

Sva ta razmišljanja neizbježno su dovela do tjeskobe. Bilo je teško smiriti kaotično stanje koje je imao zabrinuti um. Kad bih bio zabrinut zbog onoga što će se dogoditi u budućnost ili zbog nečega za čime žalim, moj bi se um ubrzavao.

Kad je moj dan završio, borio sam se da se isključim iz razmišljanja o poslu. A kada je došao vikend, nisam mogao mirno sjediti pet minuta.

Moj užurbani um bio je koristan u kreativnim procesima. Poput tvornice misli. Mogao sam prespavati problem i pronaći rješenje do jutra.

Mogao sam brzo riješiti probleme. Ali bilo je to djelo uravnoteženja. Uzeo sam loše kako bih mogao postići dobro. Loše je bilo prerađivanje negativnih situacija, opsjedanje dramom, nesanicom, stresom i prejedanjem.

Neprestano sam pokušavao sve riješiti u glavi, do te mjere da sam se osjećao kao da Sherlock Holmes rješava slučaj. Bilo je to neprestano brbljanje u mojoj glavi, kao da sam cijeli dan bio u bučnoj sobi.

Mnogo su puta te misli bile stvari oko kojih nisam mogao učiniti ništa. Ali nastavio sam se brinuti.

Prije spavanja bio bih na mobitelu dok nisam zaspao, što nije bilo od pomoći. Što god da sam radio na mobitelu (pregledavao društvene mreže, “skrolao“ po Facebooku ili igrao igrice), odvlačilo me je od misli. To sam radio dok mi se mozak nije toliko umorio da sam zaspao.

Pomoć u meditaciji

Htio sam se vratiti sebi. Povratak u mirnu, povezanu tišinu koja je obogatila moj život. Želio sam se osjećati prizemljenije i usredotočenije.

Čak i kad bih pokušao meditirati, moj bi nemirni um zavladao: „Hoće li ovo uspjeti? Kako ću uopće znati radi li? Bilo bi bolje da ovo djeluje, košta prilično novaca. Pogledajte ovog tipa koji me pokušava naučiti meditirati. Trebam li vjerovati nekome s tako velikim ušima? Je li ovo već počelo raditi? Radim li to dobro? Zašto se još ne osjećam smireno i opušteno? Sigurno radim nešto krivo. Trebam li biti strpljiviji? "

Došlo je do točke kada sam shvatio da se nešto mora promijeniti... Nisam mogao dalje ovako. Ili ću se promijenit ili srušiti, izgorjeti i udariti u dno.

Stoga sam krenuo u potragu za odgovorima. Preuzeo sam na sebe zadatak da postanem stručnjak za mindfulness meditaciju. Od svih alata za mentalno zdravlje koje sam isprobao, mindfulness meditacija imala je najviše obećavajuće rezultate.

Ukratko, pronašao sam odgovore na ovaj svoj problem kaotičnog uma. Ali to nije bilo ono što sam očekivao.

Bilo je dobrih i loših vijesti.

Loša vijest je da ne možemo kontrolirati svoj um ili njegove misli. Ne možemo utišati ili zaustaviti svoj um da razmišlja.

Analogija sustanara

Razmislite o ovome na ovaj način: Vaš um je poput lošeg sustanara. Ovaj je sustanar bučan, neuredan i pesimističan.

Naš sustanar ima sindrom pesimista. Izluđuje se zbog svega. Njegov način razmišljanja zasnovan na strahu jer misli da sve može i da će poći po zlu.

Nemamo kontrolu nad ovim sustanarom. Ne možemo mu nametnuti svoju volju. I ne možemo ga natjerati da radi stvari po našem ukusu.

Jer će se naš sustanar (um) samo još više izbezumiti! To je začarani krug. Što ga više prisiljavamo, to je destruktivno ponašanje gore. To je poput citata "Čemu god se odupremo, to će i dalje trajati."

Ok, to su loše vijesti. Krenimo do dobrih vijesti.

Iako ne možemo utišati, zaustaviti ili isključiti nekontrolirano razmišljanje svog uma, možemo stvoriti prostor između nas i našeg uma.

Vratimo se analogiji sustanara. Ne možemo kontrolirati ponašanje svog sustanara, ali možemo stvoriti prostor između sebe i svog sustanara (uma). Na primjer: možemo izaći iz kuće i napraviti nešto ugodno, poput šetnje prirodom.

Kad nismo u blizini našeg sustanara, život je puno lakši. U pozadini nema glasa koji se muči, izbezumljuje ili brine zbog svake sitnice. Ne samo da pomaže kod kroničnog razmišljanja, već što više prostora stvaramo, to manje napajamo svoj um.

Naš um je poput vatre. Što ga više napajamo, to postaje veći i jači. Što više vremena provodimo u glavi, to nas naš um više izvlači iz sadašnjosti. Može nas utopiti u svom oceanu misli i osjećaja, čineći nam nemogućim da budemo mirni, tihi i spokojni.

Umjesto da se utopimo u ovom oceanu preplavljeni velikim valova, napravimo malo prostora i radije promatrajmo valove stojeći na plaži. To je ono što stvara stvaranje prostora. Izvlači vas iz kaosa kako biste ga mogli promatrati iz daljine.

Kako da krenemo u stvaranje prostora između nas i uma? Vidite li što sam učinio? Nisam to nazvao našim ili svojim umom. Nazvao sam to umom. Vaše su riječi moćne, zato ih pažljivo birajte.

Um kao treća osoba

Možete se početi pozivati na um kao da je to treća osoba, a ne kao da je dio vas. Možete mu dati ime. Nešto poput gospodina Uma ili tjeskobnog Andyja.

Kad um izbaci bijes, dajemo si prostora govoreći: „To je samo gospodin Um koji se izbezumljuje. Ne treba dopustiti da to utječe na mene".

Zašto? Jer to je istina. Vi niste svoj um. Vi ste taj koji sjedi u sjedištu svoje duše i promatra ovu "tvornicu misli" koju nazivamo našim umom. Vi ste mnogo više od svog uma. Um je samo alat koji vam stoji na raspolaganju.

A najbolji način da izađemo iz glave je da “padnemo“ u svoja tijela. Friedrich Nietzsche je napisao: "U vašem je tijelu više mudrosti nego u vašoj najdubljoj filozofiji."

Imamo vezu um-tijelo. Ta veza um-tijelo mora biti u ravnoteži. Ne možemo živjeti u glavi cijeli dan. Što više vremena provedemo zaglavljeni u glavi, to više moramo biti u tijelima da bismo stvorili ravnotežu.

Kad “padnete“ u svoje tijelo, to je poput zagrljaja vaše duše. Vaše tijelo kaže: "Dobrodošli kući."

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci