Prestanite govoriti o salu i kilogramima!

Moguće je osjećati se bolje u svome tijelu – bez promjene njegova izgleda

Poboljšajte sliku o tijelu

Svako proljeće jedva dočekamo da napokon zatopli i oslobodimo se slojeva odjeće. No pritom često osjećamo pritisak da izgledamo "savršeno" jer sad se "sve vidi", a ono što vidimo u ogledalu ne odgovara onome što bismo željeli vidjeti. Umjesto pretjeranoga kritiziranja vlastitog izgleda, koje loše utječe na samopouzdanje i raspoloženje, moguće je osjećati se bolje u svojoj koži – bez promjene tjelesnog izgleda.

"Svi zaslužuju cijeniti i voljeti svoja tijela i sebe – upravo takva kakva su, bilo koje veličine, oblika ili težine", ističe Margarita Tartakovsky, blogerica i autorica različitih tekstova s područja psihologije, koja piše kako bi "čitateljima dala praktične, osnažujuće savjete" da im pomogne "suosjećajno se brinuti o sebi i drugima". Navodi šest načina za poboljšanje vlastite slike o svome tijelu.

Budite zahvalni na svome tijelu – i svemu onome što možete učiniti zahvaljujući njemu: zagrliti drage osobe, pisati, smijati se, osjetiti povjetarac... Mnogo toga što naša tijela čine doživljavamo zdravo za gotovo zaboravljajući da i najmanji pokreti zahtijevaju niz tjelesnih funkcija. "I najveće sposobnosti, naravno: naša nam tijela omogućuju da dišemo. Daju nam život", kaže Margarita i savjetuje da svaki dan zapišemo tri do pet stvari koje nam je naše tijelo taj dan pomoglo učiniti.

Napravite detoks – svoga okruženja: teško je osjećati se dobro u svojoj koži, a biti okružen koječime što govori da to ne bi trebao. To su stvari kao što su knjige o dijetama, časopisi, filmovi i TV programi koji promoviraju "savršena" tijela i šalju poruku da niste dovoljno mršavi, lijepi, mišićavi i sl. Osim njih, trebate se riješiti i vage jer vas ona prisiljava da se usredotočite na brojke i kilograme umjesto na usvajanje zdravih navika.

Bavite se tjelesnom aktivnošću koju volite – tako tjelovježba neće biti samo još jedna dužnost koju valja ispuniti ili, nedajbože, kazna – ili, u najgorem slučaju, još jedan način da tijelo postane vitkije. "Kad se bavimo takvom aktivnošću, počinjemo prezirati svoja tijela. 'Zašto ovo ne funkcionira? Već tjedan dana radim ovu glupu vježbu i još ne mršavim. Zašto mi trbuh nije mišićaviji?' Kad vježbamo iz čistog zadovoljstva, počinjemo svoja tijela gledati drukčije. Postajemo zahvalni jer se možemo baviti aktivnostima koje volimo", kaže M. Tartakovsky. Ključ je naći aktivnosti koje nas inspiriraju i osnažuju te one koje nas uče da budemo nježni prema svome tijelu, kao što je joga.

Svakodnevno se brinite o sebi – to uključuje sve, od dovoljno sna do izražavanja svojih emocija i postavljanja granica, od odlaska liječniku kada je to potrebno do tetošenja pedikurom. "Razmislite o jednom ili dva načina na koji se svaki dan možete bolje brinuti o sebi."

Uživajte u ljepoti svakidašnjice – što smo više usredotočeni na svoje tjelesne "nedostatke", to manje vidimo ljepotu u svojemu svakodnevnom životu, možda čak propuštamo druženja i izlaske jer nam se ne sviđa kako izgledamo. Ovdje korisna može biti vježba Kelly Rae Roberts iz njezine knjige Taking Flight: Inspiration and Techniques to Give Your Creative Spirit Wings koja pomaže da se u svakodnevnici vidi izvanredno i sveto. Valja dopuniti ove rečenice: "U svom svakodnevnom životu možda previdim stvari kojih želim vidjeti više, kao što je...", "Vidim malene trenutke zahvalnosti u ovo vrijeme, na ovim mjestima i/ili s ovim ljudima...", "Ljepotu vidim u..." te "Mogu uhvatiti sveto u običnom ovime..."

Prestanite razgovarati o salu i kilogramima – vjerojatno ste već sudjelovali u razgovorima tipa "Bedra su mi ogromna", "Ne smijem to jesti, otići će ravno u salo na trbuhu", "U toj haljini izgledam odvratno", "Moram smršavjeti 5 kg – jučer"... Način na koji govorimo (o) sebi – bilo javno, bilo u svoja četiri zida – utječe na našu sliku o sebi. Prvo postanite svjesni koliko često kritizirate sami sebe. Razmotrite i što je okidač za takvu samokritičnost – jeste li s određenim ljudima ili na određenim mjestima? Ako netko u vašem društvu počne kritizirati svoj ili tuđi izgled, promijenite temu, nemojte se dati uvući u spiralu negativnog blebetanja. "Izgradnja pozitivne slike o tijelu je proces. Otkrijte što vam odgovara i učinite prvi korak."

Izvor: www.beliefnet.com

http://margaritatartakovsky.com/

Patricia Lucija Tomasović

Preporučujemo

Ostali članci