Prepoznajte jeste li sudionik osobnog konflikta

Rasprave i konflikti naša su svakodnevica i potrebni su nam kako bismo razvijali svoje unutarnje snage, ali i postizali kvalitetnija rješenja. No, malo nas konstruktivno ulazi u konflikte, stoga ih najčešće prati negativna konotacija. O pravilima kvalitetne rasprave uči nas leadership coach Mirta Fraisman Čobanov. Prvi korak je razlikovati dobar od lošeg konflikta, a loš je onaj koji je osoban. Prepoznajte ga

1. Osoba vam generalno ide na živce (ne podnosite je, diže vam tlak i slično).
2. Vjerujete da u nju ne možete imati povjerenja i kako ne zaslužuje vaše poštovanje.
3. Vaše emocionalne reakcije su pretjerane u odnosu na problem. Odnosno, da je netko drugi na vašemu mjestu, smatrali biste kako pretjeruje.
4. Važnije vam je „pobijediti“ nego doći do obostrano korisnog rješenja.

Ako ste na neke od navedenih pretpostavki odgovorili pozitivno, vjerojatno ste sudionik osobnoga konflikta. Zaustavite se na vrijeme i nastojite ga što je prije moguće pretvoriti u sadržajni. Izbjegavajte naredbe, prijetnje, etiketiranje i procjenjivanje. Ne doživljavajte kritiku kao napad na sebe. Razdvojite problem od osobe. Ne raspravljajte ako je osoba ljuta, umorna, gladna ili loše volje. Postanite svjesni pokretača konflikta.

Ne istresajte se na druge i povećajte razinu tolerancije i razumijevanja. Važno je razumjeti da negativan konflikt ne može opstati bez vaše participacije. Zamislite situaciju u kojoj se netko silno želi s vama posvađati, ali vi ste unaprijed odlučili da se nećete svađati. Može li doista takav konflikt opstati? Odgovor je – ne može! Za konflikt je potrebno dvoje.

Kako ostati miran u konfliktu?

4 načina komunikacije koji produbljuju konflikt

Kako uspješno riješiti konflikt i pritom zadržati dobar odnos s drugom osobom

5 načina rješavanja konflikta: Finese kvalitetne komunikacije

Mirta Fraisman Čobanov

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci