Oslobodite se strahova i ojačajte samopouzdanje

Bilo da vas je strah letenja, paukova ili javnog nastupa, usprkos svim izgovorima, suočite se s njima. Takva odvažnost donijet će vam povećanje samopouzdanja i snagu, a kako to učiniti, savjetuju stručnjaci...

1. Zagrebačka psihoterapeutkinja Mirta Fraisman Čobanov savjetuje da je strah prvo potrebno razumjeti, a potom naučiti njime upravljati: „Prvo je potrebno osvijestiti koje slike i misli u našoj glavi uzrokuju osjećaj straha kako bismo ga razumjeli. Prije nego što ih počnemo mijenjati, poželjno je upitati se je li strah opravdan te trebamo li i možemo li učiniti promjene u situaciji ili našem ponašanju kako bismo ga smanjili. Zatim, kad budemo spremni, valja pronaći unutarnje i vanjske izvore podrške i hrabro krenuti u akciju.“

2. U svojoj knjizi Feel the Fear and Do It Anyway, američka psihologinja Susan Jeffres napisala je da je suočavanje sa strahovima nužno jer nas neprestana briga čini koncentriranima na loše stvari. Predlaže da se distanciramo od straha pomoću meditacije ili svjesnog disanja, jednostavno ignorirajući negativna razmišljanja. Ako je potrebno, predlaže da na lijevoj strani papira napišemo razloge svojih strahova, a na suprotnoj strani dokaze i činjenice koje ih realno potkrepljuju.

3. Kad prebrodimo svoje strahove i shvatimo ne samo da smo ih preživjeli nego i da nisu vrijedili tolike brige, naše će samopouzdanje narasti, piše Robert Leahy u knjizi The Worry Cure. Ovaj američki psihijatar ističe kako je pri tom nužno prihvatiti nesigurnost kao konstantu u životu jer nitko ne zna kako će nešto završiti. Ako i završi loše, iako su vrlo male šanse ostvarenja najlošijeg scenarija koji predviđamo, Leahy smatra da i iz takvog iskustva možemo nešto naučiti te sljedeći put napraviti drugačije, jer najgore je zbog straha biti zarobljen na jednom mjestu.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci