„Nabildajte” optimizam

Neki ljudi prirodno lako zadržavaju pozitivno gledište, a nekima je teže vidjeti svijetlu stranu života. Možda se pitate zašto je to bitno? Uostalom, nismo li čuli da se bolje suočavamo s negativnim događajima kada se pripremamo za najgore, i ponekad se nadamo najboljem? Pozitivna psihologija otkrila je neka zanimljiva otkrića o dobrobitima optimizma i kako se on može razvijati

Odaberite biti optimistični, bolji je osjećaj. - Dalaj Lama XIV

Veseli čak i kad ih život ne mazi

Nije tajna da su optimisti sretniji. Kada općenito očekujemo dobre stvari u životu, skloniji smo biti dobro raspoloženi. S optimizmom dolazi i vjera da imamo neku kontrolu nad tim dobrim stvarima, a to nam može donijeti više sreće. To objašnjava zašto su optimisti često veseli, čak i kad ih život ne mazi.

Također, optimizam je jedna od karakteristika koje su najviše povezane sa zadovoljstvom životom. Kada smo optimistični, ne samo da vjerujemo da je budućnost svijetla, već se i veselimo određenim stvarima. A to je osnova dobrog osjećanja. Viđenje budućnosti kao pozitivne i sebe kao sposobne za stvaranje tih pozitivnih ishoda, pomaže nam poduzeti korake ka smislenijem i ispunjenijem životu.

A optimizam i jača našu otpornost prema bolestima te poboljšava zdravlje. Nije ni čudno da se optimisti imaju zbog čega smiješiti.

Optimizam se može osnažiti na nekoliko jednostavnih načina:

1. Mislite na najbolju verziju sebe. Provedite oko 15 minuta razmišljajući i pišući o najboljim mogućim okolnostima u vašoj budućnosti koje uključuju vaše ciljeve i snove. Zamišljajte da se sve odvija na najbolji način. Potom provedite pet minuta zamišljajući svoju budućnost sa što više detalja i živosti. Ova vježba poboljšava raspoloženje, posebno onima koji su skloni zabrinutosti.

2. Umjesto da sastavljate popis što morate učiniti sljedećeg dana, svaku večer napišite tri stvari kojima se veselite u sutrašnjem danu. Odaberite jednu od njih i, oko pet minuta, dopustite si doživjeti sve što osjećate o tome. To će raspršiti loše raspoloženje, ukloniti emocionalnu iscrpljenost i pesimistično razmišljanje na kraju dana.

3. Napravite nešto čemu ćete se veseliti. Razmislite kako možete sutra stvoriti neko ugodno iskustvo. To može biti neka aktivnost s drugima, odmor ili jednostvno uživanje u lijepom vremenu.

4. U pet minuta prisjetite se i zapišite neka ugodna sjećanja koja će vam popraviti raspoloženje. To su obično događaji koji nas povezuju s drugim ljudima, posebna mjesta ili posebni trenuci.

5. Slušajte sentimentalnu glazbu. Svi imamo neke pjesme koje nam bude nostalgična sjećanja na prošlost. Odaberite nekoliko, pustite ih i slušajte stihove. To će vam popraviti raspoloženje, vratiti vam osjećaj povezanosti s drugima, samopouzdanje i optimizam.

Izvor: psychcentral.com

Pripremila Snježana Krčmar

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci