Koja je vaša (poslovna) misija?

Definirati svoju misiju dosta je teško jer u jednoj kratkoj rečenici treba sažeti svoje vrijednosti i samu svoju bit. Zašto je misija važna? Bez misije nema strategije. Bez strategije nema plana, bez plana nema izvršenja plana. Kako ćete znati što trebate raditi, ako ne znate kamo idete? U određivanju misije može vam pomoći odlomak iz knjige beogradske poduzetnice Nataše Kažić 'Kako uspeti u korporaciji i ostati normalan'...

Misija je svjetionik, navodi vas na pravi put

Većina tvrtki propada jer nemaju jasno definiranu misiju i ne prepoznaju kad je trenutak za promjene. Većina onih koji žele postati menadžeri propadaju jer nemaju definiranu karijernu misiju. Izrazito je važno da kratko i jasno definirate svoju misiju.
Recimo, misija ove knjige je pomoći ljudima da shvate kakvu karijeru žele i ostvare uspjeh, a da pritom ne moraju raditi kompromise.

Koja je vaša misija? Sastaviti vlastitu misiju još je teže od prethodnog zadatka jer u jednoj kratkoj rečenici treba sažeti svoje vrijednosti i samu svoju bit.

Zašto je misija važna? Bez misije nema strategije. Bez strategije nema plana, bez plana nema izvršenja plana. Kako ćete znati što trebate raditi, ako ne znate kamo idete?

Misija je svjetionik, navodi vas na pravi put. Kad je sklopite, znat ćete je li prava i vjerujete li duboko u nju. Vratit ćete joj se milijun puta kad se izgubite, i ako je dobra, uspjet će vas iznova nadahnuti i spriječiti da odustanete. Evo malih smjernica kako sastaviti dobru misiju te dugotrajnu i kvalitetnu karijeru ili zdrav i perspektivan biznis:

1. Odredite cilj.
Gdje želite stići? Želite li biti prvi u nečemu, najbolji ili biti omiljeni, promijeniti život nabolje? Uveseljavati ljude? Štititi slabije i braniti nedužne? Boriti se protiv nepravde? Učiti i razvijati druge? Pružiti nešto jedinstveno, unikatno? Očuvati tradiciju? Razmislite dobro o svom cilju i o onome što zaista želite jer će taj cilj definirati vaš uspjeh. Je li taj cilj dugoročan?

2. Definirajte tržište na kojemu želite djelovati.
Možda djeluje banalno, ali vrlo je efikasno definirati u kojim se okvirima kreće vaša karijera ili posao te koje tržište želite pokrivati.

3. Za koga želite raditi?
Za sebe? Za obitelj, za veliku kompaniju ili domaćeg poduzetnika kojeg poštujete i koji vam je uzor? Ova tri jednostavna koraka trebala bi vam pomoći kako biste svome cilju (i sebi) dali smisao i valjan razlog za trošenje vremena na poslu.

žena posao

Zašto nas posao ne zadovoljava i ne možemo ostvariti što želimo?

Zašto se većina ljudi loše osjeća tijekom svoje karijere i ne može ostvariti ono što zaista želi?

Zato što njihova prešutna misija zvuči ovako: „Radit ću za plaću u bilo kojoj tvrtki u ovoj zemlji koja me želi zaposliti kako bih mogao prehraniti obitelj i platiti račune.“
Je li vam ovo poznato? Djeluje li vam to kao jasno definirana misija? Da. Zašto? Imamo cilj samo da prehranimo obitelj i platimo račune. Hoće li nam ova misija omogućiti zavidnu karijeru? Teško.

Ovo ne radimo ni za sebe, ni za druge, nego za jednu, nadamo se, barem osrednju plaću koja može pokriti troškove. Time nismo ništa osobito postigli ni za sebe, ni za obitelj. Jesmo li definirali u kojoj branši želimo raditi? Nismo. A još manje što je prava svrha našeg rada, osim plaćanja računa i školarina.

Zvuči li vam, dakle, ovo kao dobro postavljena misija? Ne zvuči, naravno. Najvjerojatnije ćemo ispuniti svoj cilj da dobijemo plaću svakog mjeseca kako bismo plaćali račune, ali hoćemo li se osjećati ispunjeno? Sumnjam.

Autorica u svojoj knjizi navodi i primjer dobro postavljene misije u kontekstu individualnog postignuća. Tenisač Novak Đoković kao svoju misiju postavio je da bude prvi tenisač svijeta i to je i postao jer mu misija nije bila da bude među prvih deset, nego baš prvi. To je snaga konkretnog cilja (slično se može postaviti i u korporaciji: postati generalni direktor ili najbolje plaćen stručnjak u svojoj struci). Nataša Kažić nadalje govori o strasti i unutarnjoj motivaciji...

Najvažnija je - strast!

Sad smo odredili cilj. Osjećaj je sjajan, zar ne? Pustili smo mašti na volju i osmislili svoj slogan koji će nas stalno vraćati na ono što želimo postići. Znamo kamo idemo i u kojim ćemo se okvirima kretati k ostvarenju cilja. Znamo i zašto idemo prema tom cilju. Više nema natrag. Krećemo u akciju!

Nema preambicioznog cilja, ništa na ovom svijetu ne može nas spriječiti, osim – nedostatka motivacije. Ako ne osjećate strast prema cilju ili ideji, nećete uspjeti do kraja i naći ćete tisuću izgovora zašto nešto niste postigli. Također, nećete uspjeti ako je strah od neuspjeha veći od vaše želje za uspjehom.

Ako u vama ne gori strast i prepuni ste strepnji, nema ni realizacije. U konačnici, bi li Steve Jobs uspio lansirati prvi iPhone 2007. godine da nije gorio od želje da pruži jedinstveno korisničko iskustvo u komunikaciji? Do danas ga doista nitko nije nadmašio u tome.

Odlomak iz knjige ‘Kako uspeti u korporaciji i ostati normalan’ Nataše Kažić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci