Kako postići uspjeh bez upadanja u zamku perfekcionizma? Evo tri savjeta stručnjaka

Mnogi ljudi osjećaju potrebu da žive 'najbolji mogući život', zbog čega stalno traže nove načine kako bi unaprijedili sebe i svoj život. Nagon za poboljšanjem može donijeti mnogo pozitivnih aspekata, ali ljude može učiniti ranjivima i podložnima perfekcionizmu. Psihologinja Chloe Carmichael podijelila je s nama tri savjeta za postizanje uspjeha, a da pritom izbjegnemo perfekcionizam, koji nas može kočiti i demotivirati

Shvatite pravo značenje pojma samodiscipline

'Važno je prepoznati razliku između samodiscipline i samokritike. Samodisciplina jest kada ste iskreni prema sebi o mogućnostima i područjima vlastitog poboljšanja te pri ocjenjivanju vlastitog napretka zauzimate uravnotežen i odmjeren pristup. S druge strane, kritiziranjem samog sebe dovodite se do točke gdje je vaš fokus jedino na tome koliko ste 'loši' umjesto da tražite načine kako da se poboljšate.'

Velika je razlika kada sebi kažete: Preskočio sam teretanu jer sam lijen, nisam uspio i Danas sam preskočio teretanu jer sam umoran od nedovoljnog sna, normalno da mi je teško izgraditi novu naviku u teretani, ali radio sam teške stvari i prije.

Ključ je u tome da samom sebi budete prijatelj. Morate biti iskreni prema sebi, što nije uvijek lako, pogotovo kad si morate priznati vlastite nedostatke. Ali činite to s ljubavlju, strpljenjem i nježnošću prema sebi, kao što biste se odnosili prema vlastitom prijatelju.

Fokusirajte se na proces

Do poboljšanja dolazimo tako da se fokusiramo na manje korake, kako napredujemo iz dana u dan, umjesto da se stalno uspoređujemo s idealnim i zamišljenim pojmovima savršenstva koje se jednog dana nadamo postići. Dobro je stalno razmišljati o tome kako se poboljšati, ali vještine ćemo svladati kada je naš fokus na vlastitom poboljšanju umjesto da razmišljamo o vlastitim nesavršenostima i manama.

Najjednostavniji način da ostanemo fokusirani na proces jest da se upitamo: Kako mogu poboljšati ovo? Što mogu učiniti bolje? Koja je jedna stvar koju bih mogao promijeniti?

U primjeru s teretanom, mogli biste sami sebi reći: Sljedeći put ću si postaviti podsjetnik da odem ranije na spavanje, ili ću izabrati kasniji termin koji bi mi mogao bolje odgovarati. Tako postajete proaktivni, što vam pomaže stvoriti nove navike i ponašanja, umjesto da zapnete u nepomičnom krugu frustracije.

Prepoznajte što vas pokreće

Pokušajte razumjeti koji su vaši motivi za postizanje određenog cilja. Ponekad vaše želje i ciljevi ne proizlaze iz vaših istinskih vrijednosti, nego iz potreba za nečim drugim.

Na primjer, ako vaša želja za pohađanjem teretane proizlazi iz potrebe da se nakon vježbanja osjećate bolje fizički i psihički, to je super. Ali ako vaši motivi za vježbanjem proizlaze iz negativnih osjećaja, poput onoga da ne izgledate dovoljno dobro, u tom slučaju potrebna vam je dodatna pomoć i potpora da biste ostvarili svoje željene ciljeve.

Najjednostavniji način da to otkrijete jest da samom sebi postavite pitanje Zašto želim ići u teretanu? Odgovor zapišite na papir: Želim ići u teretanu zato što... Naravno, nije uvijek lako otkriti svoje motive crno na bijelo, ali uzmite si vremena i razmišljajte o tome. Tako ćete doći do zdravih i realističnih ciljeva koji će vam donijeti osjećaje ispunjenosti i zadovoljstva.

Poruka za kraj

Zapamtite, ništa nije loše u vašoj želji za napredovanjem. Trik je u tome da je zaista iskoristite za vlastito poboljšanje, a ne da zapnete u negativnim osjećajima nezadovoljstva koji vas mogu kočiti i demotivirati. Za kraj, još jedan savjet. Kada primijetite da radite neku pogrešku, čestitajte si. Čestitajte si na tome što ste prepoznali da griješite, jer ste upravo postigli prvi korak da stvari okrenete nabolje. 

Pripremila Ema Subotičanec

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci