Korona kriza može dugoročno utjecati na psihu vaše djece: Ipak, roditelji mogu umanjiti štetne posljedice

Pandemija koronavirusa je stresna i zastrašujuća – logično je zapitati se kako bi neizvjesnost mogla utjecati na djecu. Ako tražite načine kako podržati mentalno zdravlje svoje djece tijekom pandemije, savjeti dr. Joela Warsha sigurno neće naštetiti

Pandemija utječe i na mentalno zdravlje mladih

Ako postoji jedna ponavljajuća tema pandemije COVID-19, to bi mogla biti neizvjesnost. Nedostatak kontrole u ovim neviđenim vremenima uzrokovao je rast stopa anksioznosti i nije tajna da je mentalno zdravlje i blagostanje pogodilo ogroman pandemijski udar.

Zbog toga se možete zapitati kako se djeca nose sa svom nesigurnošću (ili ako su dovoljno mlada, primjećuju li je uopće?), i kako pandemija može utjecati na njihovo mentalno zdravlje dok rastu i razvijaju se.

Za odgovore smo pitali pedijatra dr. Joela Warsha. Njegov odgovor? "Definitivno mogu postojati dugotrajni učinci na mentalno zdravlje za određenu djecu i tu roditeljstvo zaista dolazi do izražaja", kaže on. Što postavlja daljnje pitanje: “Što roditelji mogu učiniti kako bi umanjili ove učinke na djecu?“

U nastavku Warsh nudi svoje korisne savjete:

1. Budite njihov štit

"Roditelji su najvažniji štit za svoju djecu", objašnjava. Spominje istraživanje koje je proveo dr. Glen Elder, sociolog koji je proučavao djecu Velike depresije, i pokazao da su "djeca najbolje funkcionirala kad su bila zaštićena od problema", kaže Warsh. "Roditelji su ostali kod kuće i zaštitili svoju djecu i nisu im dali do znanja što se događa." Iznenađujuća je sličnost s onim što sada zajednički prolazimo, napominje Warsh, jer mnogi roditelji opet ostaju kod kuće.

Naravno, i dalje ćete htjeti biti otvoreni i iskreni kad vam djeca dolaze s pitanjima, ali Warsh napominje da jednostavno to što ste tu za svoju djecu (fizički i emocionalno) može pomoći da ih "zaštitite". "Više biti kod kuće, biti u blizini svoje djece, biti netko tko reagira, to se pokazalo vrlo korisnim", kaže.

2. Dosljednost je ključna

"Dosljednost u životu vašeg djeteta vrlo je važna", dodaje Warsh. Čak i usred pandemije, važno je pokušati održavati stabilnu rutinu. Možda zakažite obiteljske večere u određeno vrijeme ili planirajte (socijalno distanciranu) šetnju parkom nedjeljom.

Prema Warshu, neka vrsta rutine šalje djeci signale da će sve biti u redu. "Ako ne dobivaju te poruke i ako cijeli dan čuju za sve strašne stvari, onda mogu početi internalizirati te stvari. I tu možemo naići na probleme", napominje.

3. Ne zaboravite na vlastitu dobrobit

Nije tajna da su roditelji tijekom pandemije preuzeli više od nekoliko uloga: Ne samo da ste skrbnik s punim radnim vremenom, već u životopis možete dodati i učitelja, zaposlenika i kuhara s punim radnim vremenom. To brzo može postati preplavljujuće - zato Warsh potiče roditelje da uzmu u obzir i svoje mentalno zdravlje i opću dobrobit. Napokon, teško je brinuti za nekoga drugog ako vam i samima treba pomoć.

"Ja sam integrativni liječnik i uvijek volim razmišljati o tome kako općenito možete održati tijelo jakim", objašnjava Warsh. "Koje su stvari nad kojima imate kontrolu kod kuće?" Spominje velike utjecaje za održavanja imuniteta na razini: stres, vježbanje, prehrana i spavanje (drugi bi se stručnjaci složili). "To su temelji za koje apsolutno znamo da su ključni za održavanje zdravlja, održavanje imunološkog sustava jakim, bilo da se radi o pandemiji ili bilo kojoj drugoj bolesti", kaže on.

A kad optimizirate vlastito zdravlje, lakše ćete pomoći onima oko sebe – bilo da se bore fizički ili mentalno.

Pročitajte i:

Kako se nositi s korona-krizom i promjenama

Trudnoća u doba korone

Psihologinja otkriva: kako sačuvati mentalno zdravlje uslijed straha od koronavirusa

Izvor: mindbodygreen.com

Tena Ožegić

Ostali članci