Kako ostati miran u konfliktu?

Rasprave i konflikti naša su svakodnevica i potrebni su nam kako bismo razvijali svoje unutarnje snage, ali i postizali kvalitetnija rješenja. No, malo nas konstruktivno ulazi u konflikte, stoga ih najčešće prati negativna konotacija. O pravilima kvalitetne rasprave uči nas leadership coach Mirta Fraisman Čobanov

Mogu nam pomoći, ali samo ako su pozitivni

Konflikt je dio života svih nas i postoji koliko i samo čovječanstvo. Često ga poistovjećujemo sa svađom, sukobom interesa ili pak upotrebom sile. Dok neki ljudi uživaju u konfliktima, drugi ih izbjegavaju pod svaku cijenu. S konfliktima se susrećemo u kući, na poslu, u školi, kao i u svim drugim situacijama gdje postoje međuljudski odnosi.

Suprotno uobičajenom mišljenju, izostanak konflikta ne predstavlja harmoniju, nego puno češće apatiju. Konflikti su uglavnom rezultat suprotstavljanja različitih percepcija, potreba ili jednostavno borbe za moć.

U nekim situacijama spremni smo braniti svoje mišljenje i boriti se po svaku cijenu za svoje ideje i uvjerenja. U tome nema ništa lošeeg. Konflikti nam mogu pomoći u donošenju kvalitetnih odluka i potiču kreativna rješenja. Međutim, ovo vrijedi samo ako su konflikti pozitivni.

Glavna razlika između dobrog i lošeg konflikta

Je li konflikt dobar ili loš ovisi o mnogo faktora. Međutim, prema svojoj definiciji, konflikt je u suštini neutralan. Drugim riječima, on predstavlja neslaganje dvaju ili više sudionika o određenom problemu ili njegovu rješenju. Glavna razlika između dobrog i lošeg konflikta ogleda se u tome je li on sadržajni ili osobni.

Sadržajni konflikt odnosi se na neki sadržaj, npr. kad se s nekom osobom ne možete složiti oko ciljeva ili načina dolaska do njih. Za razliku od toga, osobni konflikt je konflikt koji uključuje mnogo emocija, od kojih su najčešće: ljutnja, nepovjerenje, ogorčenje i strah.

Primjer

Primjer sadržajnog i osobnog konflikta je sljedeći: Prijatelj je zakasnio na vaš sastanak, a to vam jako smeta. Prvo što možete pomisliti jest: Stvarno sam ljuta što kasni i potom mu možete jasno reći da niste sretni zbog takvog ponašanja i zamoliti ga da sljedeći put dođe na vrijeme. Drugo što možete pomisliti jest: On me ne cijeni, ne poštuje, namjerno me vrijeđa svojim ponašanjem i to je nedopustivo.

U oba slučaja riječ je o konfliktu. Međutim, prvi je puno lakše riješiti jer se vodi oko konkretnog ponašanja, dok je drugi na osobnom nivou. Sukladno tomu, rješenje prvog konflikta najvjerojatnije će završiti konstruktivnim razgovorom i razrješenjem, dok će drugi lako prerasti u svađu.

1. korak: Prepoznajte jeste li sudionik osobnog konflikta

2. korak: 4 načina komunikacije koji produbljuju konflikt

3. korak: Kako uspješno riješiti konflikt i pritom zadržati dobar odnos s drugom osobom

4. korak: Finese kvalitetne komunikacije

Mirta Fraisman Čobanov

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci