Kako ojačati samokontrolu i snagu volje

Želite li imati skladnije odnose te biti sretniji, zdraviji i uspješniji u poslu trik je u samokontroli. Evo kako ovladati svojom pozornošću, osjećajima i postupcima...

Ljudi koji imaju bolju kontrolu nad svojom pozornošću, osjećajima i postupcima su sretniji, zdraviji, imaju duže i sretnije veze, uspješniji su u poslu, lakše prevladavaju stresne i traumatič­ne situacije i žive duže. Štoviše, prema mišlje­nju Kelly McGonigal samokontrola je važnija za akademski uspjeh od inteligencije i ključnija za bračnu sreću od empatije.

Evo kako možemo ojačati našu samokontrolu i snagu volje prema smjernicama dr. Kelly Mc­ Gonigal sa Stanfordskog sveučilišta:

1. Vježbajte svaki dan

Rekreacijsko bavljenje  sportom  čudotvorno utječe na samokontrolu, smatraju znanstveni­ ci. Pozitivne učinke sporta moguće je zamijeti­ ti već na samome početku. Već petnaest minuta svakodnevnog brzog hodanja smanjuje, primje­ rice, želju za čokoladom ili cigaretama. Kretanje i meditacija potiču rast novih neuronskih veza i poboljšavaju rad mozga, a redovito vježbanje naročito utječe na povećanje količine sive tvari u prefrontalnom korteksu.

2. Dovoljno spavajte i planirajte vrijeme za odmor

Nedostatak sna može uzrokovati da stanice više ne uzimaju glukozu iz krvi – a zbog toga se osjećamo iscrpljeno i imamo potrebu za slatkim ne bismo li nadoknadili manjak energije. Usto, samokontrola je poput mišića – preopterećenje dovodi do umaranja.

3. Meditirajte

Meditacija je jedna od najučinkovitijih tehni­ ka jačanja samokontrole. Istraživanja su poka­ zala da redovita meditacija povećava volumen sive tvari u prefrontalnom korteksu – već osam tjedana svakodnevnog meditiranja dovodi do povećanja samopouzdanja u  svim  područjima života. Prema tome, budete li redovito mediti­ rali, sve ćete lakše izlaziti na kraj s “unutarnjom svinjom”.

4. Izbjegavajte stres

Stres najbrže slabi snagu volje. Zato smanji­ te izvore stresa i povećajte otpornost. Za sma­ njenje stresa izvrsno pomaže i svakodnevna meditacija.

5. U hitnim slučajevima iskoristite disanje

Disanje je najučinkovitiji način odupiranja iskušenju.

6. Razmislite o prednostima koje nude jutarnji sati

Aktivnosti koje zahtijevaju snagu volje plani­ rajte ujutro. Naime, tada je snaga volje najveća.

Više savjeta potražite u knjizi "Fontana Mladosti - Kako vam 16 sati posta može promijeniti život".

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci