Jesu li vaši strahovi istina ili fikcija?

Čak 90 posto onog što nas plaši neosnovan je strah koji utječe na kvalitetu našeg života u svim njegovim segmentima. Kako osvijestiti svoje strahove da bismo mi upravljali svojim životom a ne život nama, savjetuje Maja Prović, mind expert i mindfulness coach

Kada bi se malo zadubili u svoje osjećaje i stvarno pokušali pronaći što je to što tamo egzistira, što vas ponekada plaši i ne da vam mirne snove, vidjeli biste da je puno tih strahova samo projekcija vašeg uma i nema previše veze sa stvarnom istinom.

Kada sam ušla dublje u temu rada na sebi, jedna od prvih lekcija koju sam naučila je bila o tome kako funkcioniraju naši mentalni mišići poput mašte, percepcije i slobodne volje. Oni su moć u našim rukama, ako naučimo tu moć koristiti.

Živjeti u strahu, frustraciji i stresu, što masa ljudi danas nesvjesno radi, odraz je nerazumijevanja i nedovoljne edukacije o tome koliki potencijal kao ljudska bića imamo.

Razumijete li zašto se plašite

Naš mozak savršeno je organiziran i svaki njegov dio ima svoju svrhu. U svom primitivnom dijelu nastalom od pamtivijeka, naš mozak čuva jednu malu strukturu – amigdalu – koja se aktivira u trenutku kada u svom osjetilnom polju prepoznamo opasnost i sve ono, što na neki način ugrožava našu sigurnost. Ono što je dobro znati je, da se primitivan um aktivira pod utjecajem naše percepcije, odnosno načina na koji vidimo i interpretiramo vanjski svijet.

Ovdje ne govorimo o tome da netko stoji iza vas na rubu 15 kata i želi vas gurnuti. Ovdje govorimo o strahovima koji nemaju veze sa životnom opasnošću. Na primjer, strah od gubitka posla, bolesti, neimaštine i razni drugi strahovi, kojima se nesvjesno mentalno pozicioniramo u budućnost i tako sebe nesvjesno stavljamo u poziciju zgrčenosti i straha.

Budućnost je iluzija vremena. Vremenska zona koja u ovome trenutku ne postoji, a svojoj amigdali dajemo znak: „Pazi! Opasnost!“. U tom trenutku naša amigdala, potiče proizvodnju hormona stresa i izdaje naredbu „bori se ili bježi“.

Kako je amigdala obično brža od naše spremnosti da razmislimo o realnoj osnovi za strah, tako i mi prije bježimo nego što se istinski priupitamo od čega uopće bježimo. Stoga je, od velike važnosti, razumjeti što je strah i odakle dolazi, i tada ćemo uvidjeti da je 90 posto onoga što nas plaši neosnovan strah koji utječe na kvalitetu našeg života u svim njegovim segmentima.

Kakvu budućnost projicirate

Ako danas u svom umu projicirate sliku da ćete ostati bez posla, nećete imati za stanarinu ili da ćete teško oboljeti, hranite svoju amigdalu i dajete joj energiju da se aktivira. U ovom trenutku nitko ne zna sa sigurnošću da će slika koju hranite u svom umu postati vaša realnost. To su oni trenuci kada sanjamo otvorenih očiju ono što ne želimo da bude naša istina. To radimo nesvjesno jer ne upravljamo svojom percepcijom i svojim mentalnim mišićima.

Svi imamo slobodnu volju izabrati o čemu ćemo razmišljati ali to ne činimo jer nismo mentalno utrenirani. Ono što se događa je da energija kojom vibriramo u trenutku svojih „mentalnih scenarija“ trese naše energetsko polje, i tako privlačimo sve ono što u tom trenutku vibrira s nama. Zato je potrebno osvijestiti svoje strahove kako biste vi upravljali životom a ne život vama.

Brza metoda kojom ćete razvodniti strah

Naučiti kako prevladati strah nije ništa drugačije, od bilo kojeg izazova u kojem prvo morate prepoznati što je to što vas plaši da biste to nešto u konačnici i savladali. Evo jedne vježbice koja će u tome pomoći:

Sjedite udobno, umirite se i postavite sebi pitanje: "Čega se plašim?"

Nekoliko minuta mirno sjedite i promatrajte svoje misli, osjećaje i tjelesne senzacije. Samo promatrajte, bez potrebe da sudjelujete. Zapišite što vas plaši što detaljnije.

Zatim, sebi postavite ova četiri pitanja preuzeta iz knjige „The work“, Byron Katie:

1. Je li ova misao koja me plaši istinita?

2. Mogu li biti 100 posto sigurna/siguran da je ova misao istinita? (odgovor je često ne)

3. Kako se osjećam ako pomislim da je ova misao istinita?

4. Tko sam ja bez ove misli? (mentalno izbrišite tu misao i osjetit ćete olakšanje i radost)

Maja Prović, mind expert & mindfulness coach

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci