Ima li popularnost veze s uspjehom na poslu?

Bilo da želite ostvariti istinska prijateljstva s kolegama ili samo održavati ugodne i korektne odnose, znajte da vaš profesionalni uspjeh ovisi i o vašoj prihvaćenosti u radnoj sredini

Oni s kojima je ugodno surađivati

Nastavljajući se na brojna istraživanja koja su pokazala da su popularni učenici i studenti uspješniji u obrazovnim ustanovama, znanstvenici s Floridskog sveučilišta utvrdili su da je popularnost važna i za uspjeh u radnom okruženju.

Definiravši popularnost kao „prih­vaćenost u okolini“, organizacijski psiholozi Timothy Judge i B. A. Scott proučili su dva uzorka zaposlenika i prema raznim kriterijima odredili popularnost te uspješnost svakog promatranog. Došli su do zaključka da je uspješnost tim veća što je pojedinac popularniji. U zasebnom upitniku proučeni su radnici također ocijenili da su popularniji kolege istodobno i uspješniji.

Slušajte druge

Judge i Scott kažu da su popularni radnici oni s kojima je ugodno surađivati, što može biti posljedica njihove iskonske simpatičnosti ili socijalne prilagodljivosti. Tu ugodu kolege i nadređeni nagrađuju raznim povlas­ticama, uključujući promaknuća i povišice.

Autorica knjiga o psihologiji Meg Cabot predlaže dva vrlo jednostavna koraka za uvećavanje popularnosti. Kao prvo, zanimajte se za druge. Većina voli govoriti o sebi, slušajte ih. Što više znate o drugima, bit će vam lakše manevrirati u radnoj sredini. Načne li suradnik temu koja je i vama bliska, nemojte odmah iskoristiti priliku za iznošenje svojih iskustava. Umjesto da nastojite izazvati divljenje, radije se vi divite.

Ozren Podnar

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci