Dr. Ranko Rajović: 'Ekrani ne smiju biti nova dječja igrališta, a ova kriza ostavit će posljedice na djecu'

Kako NTC sustav učenja može pomoći prebroditi krizu povezanu s pandemijom te što je ključno da nas, nakon koronavirusa, ne poharaju depresija i anksioznost?

U video intrevjuu, kojeg ćemo na Instagramu Roditelja.hr emitirati u četvrtak, 30. travnja, od 15 sati, razgovarali smo s uglednim znanstvenikom dr. Rankom Rajovićem, autorom NTC sustava učenja i stručnjakom čije savjete rado slušaju i uvažavaju mnogi roditelji. Njegov NTC sustav učenja nastao je kao potreba da se prevladaju kod djece sve prisutnije poteškoće u govoru, čitanju i pisanju, te da im se omogući ostvarenje punog potencijala kroz igru. No u intervjuu nam je otkrio kako NTC pomaže prebroditi krizu povezanu s pandemijom koronavirusa.

 „NTC je praktična primjena neuroznanosti u obrazovanju, pa se bavi razvojem dječjeg mozga i time obuhvaćamo različite situacije – razvoj inteligencije, razvojne probleme, oštećenja kognitivnih funkcija, razvoj kreativnosti... tako da se lakše može shvati reakcija mozga u različitim situacijama, pa čak i u ovim trenutnim okolnostima, kad je socijalna interakcija smanjena, kada su djeca sputana, više u  zatvorenom prostoru, uplašena… Roditelji su pred velikim izazovom, kako sačuvati djecu i proći s njima kroz ova iskušenja, odnosno kako ovu tešku situaciju okrenuti u korist djeteta. Još je davno Alfred Adler, psihijatar i osnivač slobodne psihoanalize i individualne psihologije, govorio da se na temelju ponašanja u odrasloj dobo može zaključiti kakvo je osoba imala djetinjstvo, što onda znači da se na osnovu djetinjstva može prognozirati i budućnost. To se uklapa s biološkim osnovama razvoja ličnosti i utjecajem okruženja,  tako da svako neprirodno mijenjanje okruženja može ostaviti posljedice“, rekao je ovaj znanstvenik te predložio nekoliko korisnih igara i aktivnosti koje on najradije prakticira u radu s djecom. To su igre koje uključuju kombinaciju kretanja i misaonih procesa, kao i igre koje aktiviraju pažnju.

Dr. Rajović protiv je „zabave“ uz ekrane, koji uzimaju sve više maha u životu djece.
„Imamo dokaze da pretjerano gledanje u ekran smanjuje neke regije mozga, posebno hipokampus. Isto tako problem je nekretanje, koje je odgovorno za smanjenje još nekih regija mozga (bazalne ganglije) i tu moramo biti odgovorni i oprezni. Najlakše je uključiti TV ili video igrice, pa da smo mirni 5-6 sati dnevno, ali to je na duge staze poprilično štetno“, kaže ovaj znanstvenik, s kojim smo razgovarali i o posljedicama koje bi socijalna izolacija mogla ostaviti na svih nas, a posebice na djecu.

 „Mogla bi se pojaviti anksioznost, strah za život (za svoj, ali i za život roditelja), no opet su tu roditelji faktor koji je presudan u tome kakva će biti reakcija djece.  Nemogućnost rješavanja situacija, kaos i panika ostavljaju posljedice, jer dječji mozak ne može obraditi sve podatke na realan način. Zato u radu s djecom moramo biti psiholozi, učitelji, oslonac, glumci, komičari, partneri u igri, sigurnosti, razumijevanju, ljubavi, empatiji… Živimo u svijetu gdje se promjene događaju jako brzo, a svo to okruženje 100% utječe na razvoj mozga i inteligencije“, rekao je dr. Rajović.

Cijeli intervju s ovim uglednim znanstvenikom, pogledajte na Instagramu Roditelja.hr u četvrtak, 30. travnja, od 15 sati.

 

Roditelji.hr

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci