Disneyjeva strategija kreativnosti

Vjerojatno ne postoji osoba koja nije čula za Walta Disneya. Velik dio nas svoje djetinjstvo među ostalim pamti upravo po njegovim likovima iz crtanih filmova – Pepeljuga, Mickey Mouse, Mala Sirena... No kako je Disney uspio u nečemu u čemu nitko drugi nije? Kako je uspio osmisliti i realizirati vrhunske crtane filmove koji su svevremeni i privlačni svima, neovisno o uzrastu? Evo njegove strategije koju možete naučiti i vi

Tri čovječuljka

Odgovor na ovo pitanje je prije nekoliko godina dao Robert Dilts. On je shvatio da je Disney koristio uspješnu strategiju koja mu je omogućavala da njegovi projekti budu vrhunski. Ali, Robert Dilts je isto tako smatrao da njegovu strategiju može modelirati bilo tko! Kako?

Svatko od nas u sebi ima tri mala čovječuljka. Jedan od njih jako voli sanjariti. Taj čovječuljak prisutan je kada primjerice pod tušem pjevamo iz sveg glasa zamišljajući da smo Beyonce. Nije nas briga čuje li nas tko, kakav nam je glas ni gdje se trenutno nalazimo – sada sanjarimo i možemo biti što god poželimo! Možete li se sjetiti jedne takve situacije kada ste sanjarili? Zar nije divno sanjariti bez ikakvih ograničenja?

Nakon svakog sanjarenja dolazi drugi čovječuljak koji se pita koliko je naš san realan. Tog čovječuljka zanima je li moj glas realno toliko dobar da se prijavim na The Voice – ako jest, taj mali realist planira, traži informacije na internetu kada počinje audicija, prijavljuje se za istu, marljivo radi raspored kada ću se pripremati za audiciju i s kojom pjesmom. Možete li se sjetiti sebe kada ste jednu svoju ideju uspjeli izrealizirati? Kada ste radili plan i postupali u skladu s njim?

Jednako pravo glasa

Da ne bi sve bilo tako jednostavno, na kraju se iza ugla pojavljuje jedan dobronamjerni ali oštri čovječuljak po imenu Kritičar. On nije zločest – on samo želi da briljiramo na audiciji. I iz tog razloga njegov je zadatak uočiti propuste – on osvještava svaki krivi ton, kaže što sve nije bilo dobro u našoj izvedbi i na čemu bi se još moglo raditi. Jeste li ikada, primjerice, gledali neki prostor i razmišljali kako bi bio još bolji kada bi možda imao nekoliko detalja u boji? Ili kada bi raspored soba bio drugačiji? Možete li se sjetiti jedne situacije kada je vaša kritika bila produktivna?

Svi imamo te čovječuljke u sebi, samo im ne dajemo jednako pravo glasa. Walt Disney im je dao i zbog toga je postao uspješan. Posjednite svoje čovječuljke za isti stol, ponudite ih kavom i neka zajedničkim snagama prionu na vaš problem!

Uspješnu strategiju Walta Disneya možete upoznati u Centru Budi svoj (17. veljače 2015. u 17:30 sati) koji u sklopu Tjedna psihologije nudi niz radionica iz područja neurolingvističkog programiranja. Pridružite im se i ove godine na zabavnim i kreativnim reativnim radionicama u Bauerovoj 19 u Zagrebu.

Više doznajte na budisvoj.eu

Jelena Vrsaljko

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci