Deepak Chopra: Kako se pokrenuti kad "zapnemo" u mjestu?

Osjećaj da smo “zapeli“ u mjestu jedna je od najtežih, ali i najčešćih pojava u životu. Želite krenuti naprijed, ali se na svakom koraku osjećate blokirano. Um se bori sa zbunjenošću i unutarnjim konfliktom, a tijelo vam daje do znanja da osjeća nelagodu, šaljući vam signale poput napetosti u mišićima, glavobolje, mučnine i iscrpljenosti. Vaše želje tada ostaju neostvarene i osjećate se neispunjeno. Deepak Chopra navodi najčešće razloge zbog kojih osjećamo “zatočeno u mjestu“ te objašnjava kako nas širenje svijesti može osloboditi i pomoći nam da radosno i nesputano krenemo naprijed...

Kada se osjećate zatočeno na poslovnom, ljubavnom, financijskom, zdravstvenom ili bilo kojem drugom polju, temeljni uzrok je zatomljena svijest. Teško vam je vidjeti mogućnosti koje vam se pružaju jer ste zatočeni u vrtlogu straha, negativnosti, pogrešnih pretpostavki i ograničavajućih uvjerenja. Za izlazak iz tog kruga ključno je proširiti svijest. Kada se svijest proširi, ograničenja nestaju i osjećaj ispunjenja postaje prirodan i lagan.

Evo koja su tri najčešća razloga zbog kojih se osjećamo “zatočeno u mjestu“ te kako nas širenje svijesti može osloboditi i pomoći nam da radosno i nesputano krenemo naprijed.

1. U mislima ste zapeli prošlosti

Kada želimo krenuti novim smjerom, naš um ima prirodnu tendenciju prisjećati se prošlih događaja kako bi pronašao rješenja na temelju onoga što već znamo. Ako smo pokušali započeti vlastiti posao i nismo postigli željeni uspjeh, naš bi nam um mogao govoriti da nismo stvoreni za taj posao te da bismo trebali ostati na “sigurnom“ poslu.

Možda su nas roditelji uvjerili da ne zaslužujemo ljubav i zbog tog duboko ukorijenjenog uvjerenja ostajemo u nesretnim i nezdravim vezama. Istina je da naš um ne može znati što će se dogoditi, već samo pretpostaviti na temelju prošlih događaja koji su mu poznati. Znanje je sjećanje, a živjeti u poznatom znači živjeti u zatvoru prošlosti. Nepoznato je, s druge strane, polje ispunjeno mogućnostima. Kada zakoračimo u nepoznato, oslobađamo se prošlosti i otvaramo se novim idejama, svježim pogledima na svijet i dubljim uvidima.

Meditacija je jedna od najboljih praksi koja nam služi da budemo prisutni i otvoreni sadašnjosti koja nije tek ponavljanje prošlih događaja. Tijekom meditacije, izlazimo iz petlje misli koje se ponavljaju i ulazimo u stanje proširene svijesti. Redovita nam meditacija pomaže da se oslobodimo starog uvjetovanja i okorjelog razmišljanja.

Isto tako, tijekom čitavog dana možete prakticirati prisutnost u sadašnjem trenutku. Zapitajte se: “Jesam li svjesna?“ Zatim svu svoju pažnju usmjerite na prostor između vlastitih misli, prostor između svakog udaha i u prostor između vas i ostalih osoba ili predmeta u prostoriji u kojoj se nalazite. Ova će vas jednostavna vježba vratiti u sadašnji trenutak, koji je ujedno i jedini trenutak u kojem možete biti slobodni.

2. Mučite se i iscrpljujete

Mnogi ljudi smatraju da mogu ostvariti svoje snove ako neprestano ulažu trud usprkos svim preprekama. Iako su odlučnost i jasan fokus vrijedne osobine, borba je znak da trošite previše energije i tako se “zakopavate“ u mjestu. Kada ste iscrpljeni i pod stresom, propuštate mnoge prilike jer vam je pažnja raštrkana ili usmjerena na negativan ishod.

S druge strane, kada ste usredotočeni i mirni, otvarate se kreativnosti, inspiraciji i sinkronicitetu. Umjesto da pokušavate prisilite stvari da se događaju, sve što vam treba dolazi s lakoćom. Najveći svjetski inovatori, sportaši i ostali uspješni ljudi, opisali su ovo stanje kao “bivanje u zoni“. To je stanje proširene svijesti koje nam dopušta da se s lakoćom krećemo u smjeru svoje najviše svrhe.

Kada osjetite psihički zamor, najbolje je da napravite pauzu i osvježite svoj um, tijelo i dušu. Ustanite od radnog stola i izađite u kratku šetnju. Dopustite pokretima i osjetilnim dojmovima da vas osvježe. Već vas desetak minuta žustrog hoda može osvježiti i otvoriti vam put prema novim idejama. Zahtjevnija tjelesna aktivnost, poput bicikliranja ili trčanja, može vam pomoći da se oslobodite nakupljenog stresa i psihičke iscrpljenosti. Isprobajte i pronađite aktivnost koja vam najviše odgovara.

Važno se riješiti navike koja vas psihički iscrpljuje. Umjesto da uvijek reagirate na jednak, frustrirajuć način, zastanite i isprobajte novi pristup. Ako ste iscrpljeni, dozvolite si odmor i san koji vam je potreban. Razvijanjem opuštenijeg i otvorenijeg pristupa, pripremate put svjesnosti čije će djelovanje početi jačati.

3. Sumnjate u sebe i osjećate se bezvrijedno

Samoosuđivanje je jedan od najvećih krivaca zbog kojih se ljudi osjećaju “zatočeno“. Kada se osuđujete i osjećate bezvrijedno, zatvarate si mnoge prilike. Umjesto da živite u zoni ljubavi, milosti, obilja i radosti, vaša očekivanja ostaju niska. Možda ćete se opirati pozitivnim promjenama koje vode do ispunjenja. Bez obzira na vaše mnoge vrline i znanja, možda ćete ostati na istoj poziciji, koja vam više ne predstavlja izazov, jer vam se put prema onome što doista želite čini preopasan.

Put do istinskog samopoštovanja leži u otkrivanju tko zaista jeste. Iako se poistovjećujete sa zanimanjem, uspjehom, neuspjehom, vezama i kulturom, to su tek vanjske, promjenjive kvalitete. Kao što najveća svjetska mudrost kaže - vaše pravo biće je beskrajno, neograničeno i vječno. Kada živite svjesni svog istinskog JA, oslobađate se ograničenja i spremni ste zakoračiti u nepoznato. Prestat ćete se osjećati usamljeno i postat ćete povezani sa svime što postoji. Promatrat ćete sebe i svijet očima punim suosjećanja. Osjećat ćete se živo, okruženi kreativnim mogućnostima i krenut ćete naprijed puni samopouzdanja.

Vaša je svjesnost ključ za otkrivanje vašeg istinskog JA. Uz meditaciju i tjelesnu aktivnost, budite svjesni osjećaja, slika i misli s kojima se susrećete. Ponekad ćete se osjećati sretno i jasno, a ponekad ometeno i nesigurno. Obratite pažnju na onoga tko primjećuje ovaj promjenjiv pejzaž unutarnjih iskustava. Ovaj je tihi promatrač vaše pravo JA. Događaji dolaze i prolaze, ali promatrač je stalan i prisutan. Kad god se osjećate zabrinuto, uzrujano ili nemoćno, duboko udahnite i usmjerite pažnju na tihog promatrača. Mirna i prisutna svijesti, pomoći će raspršiti emocionalne turbulencije, zajedno sa sumnjama i osjećajem manje vrijednosti.

Zapamtite da ostanak u mjestu nikada ne mora biti trajan. Čak iako imate osjećaj da ste nepovratno “zapeli“, uvijek imate slobodu odabrati novu priču radeći male pomake u svojoj svijesti. Svi mogu koristiti ove jednostavne vježbe kako bi prošili svijest i otkrili beskrajne mogućnosti koje vas okružuju svakoga trenutka.

Izvor: deepakchopra.com

Pripremila Tena Ožegić

Preporučujemo

Ostali članci