Budite se svake noći u isto vrijeme? Evo što to znači...

Pogledajte kako izgleda popis vremena buđenja i organa koji su s njima povezani. Tradicionalna kineska medicina vjeruje da se mnoge od ovih blokada mogu sagledati s tjelesne i emocionalne strane...

Nedostatak sna

Poznato je da je kvalitetan noćni san nužan da bi tijelo dobro funkcioniralno. Nedostatak sna može utjecati na sposobnost rasuđivanja, raspoloženje, sposobnost učenja i pamćenja informacija, te može povećati opasnost od nezgoda i ozljeda.

Istraživanja su pokazala da samo nekoliko dana poremećenog sna može prouzročiti dobitak na težini, povećanje apetita i veći unos kalorične hrane, povećane izglede za upale, viši krvni tlak, povišenu razinu kortizola (hormona stresa), višu razinu šećera i inzulina u krvi. Dugotrajni poremećaj spavanja može dovesti do trajnijih zdravstvenih problema kao što su pretilost, dijabetes, bolesti srca i krvnih žila, pa čak i preuranjene smrti.

Vremena buđenja i što ona znače

Zapadna medicina koristi izraz "cirkadijurni ritmovi" za opis procesa i promjena koji se događaju unutar tijela kao odgovor na našu okolinu. Premda nisu potpuno poznati detalji i razlozi zbog kojih naši ritmovi djeluju tako kako djeluju, istraživanja odnosa između poremećaja tih ritmova i razvoja bolesti počinju se istraživati.

22-23 sata Hormoni i metabolizam
Ne možete zaspati?
To je jasan znak nekontroliranog stresa. Za početak pokušajte otkriti pravi uzrok stresa (koji može rezultirati među ostalim i adrenalnim umorom). Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, poteškoće s uspavljivanjem mogu biti rezultat drugih endokrinih neravnoteža povezanih s tiroidnom žlijezdom ili metabolizmom.

23-1 sat Žučni mjehur
U posljednje vrijeme imate teškoća pri odlučivanju?
Samopouzdanje vam je na niskoj grani? U tjelesnom smislu, žučni mjehur pohranjuje i izlučuje žuč, a u emocionalnom smislu prema tradicionalnoj kineskoj medicini zadužen je za samopouzdanje i odlučivanje. Ako ne spavate u ovo doba, iscrpljujete pohranjenu energiju vašeg žučnog mjehura, a to s vremenom, može dovesti do niskog samopouzdanja, teškoća s odlučivanjem i problema s probavljanjem masnoća.

1-3 sata Jetra
Jeste li razdražljivi ili ljutiti više nego obično?
U tom slučaju, vjerojatno vam je potrebno vraćanje u ravnotežu. Ako u ovo doba noći ne spavate, možete ubrzo postati slabokrvni, naročito ako ste žena, zbog važnosti krvi za mjesečnicu. To vrijedi i za žene u menopauzi. U emocionalnom smislu, jetra je povezana s ljutnjom. Ako se budite često između 1 i 3 u noći, moguće je da imate pohranjenu, suspregnutu ljutnju ili dugotrajno zamjeranje. Pokazatelji neravnoteže u radu jetre su neredovite mjesečnice, anemija, kronični umor i glavobolja.

3-5 sati Pluća
Da li vam se dogodilo nešto posebno tužno ili tragično?
Pluća su odgovorna za pokretanje životne energije kroz meridijane čitavog tijela, te za dobro funkcioniranje obrambenog sustava. U smislu emocija, povezana su s tugom. Ako se budite između 3 i 5 ujutro, vjerojatno se borite s tugom ili žaljenjem. Neravnoteža u radu pluća može se očitovati i u obliku teškog disanja, kašlja, astme ili čestog razbolijevanja.
Svi toksini koji se otpuštaju ranije tijekom noći, u ovo doba se uklanjaju iz sustava. U ovo doba aktivno je debelo crijevo. Loša prehrana i kasni obroci mogu dovesti do problema koji vas bude u ovo doba.

5-7 sati Debelo crijevo
Zadržavate li nešto što vam je posebno teško otpustiti?
Ovo je najbolje za pražnjenje crijeva. Debelo crijevo zaduženo je za otpuštanje u fizičkom i emocionalnom smislu. Simptomi poremećenog funkcioniranja mogu biti – zatvor, tvrda stolica, kožni osipi i osjećaj emocionalne "zaglavljenosti".

Kako bolje spavati na prirodan način

Uvijek idite u krevet u isto vrijeme. To je prvi korak prema poboljšanju kvalitete sna. Redovito vježbajte, nakon 14 sati izbjegavajte pića koja sadrže kofein i isključite električne i mobilne uređaje u blizini mjesta na kojem spavate. Šalica čaja od majčine dušice ili krune gospodinove može znatno poboljšati kvalitetu sna i pomoći u smirivanju uma u večernjim satima.

Izvor: www.theheartysoul.com

Pripremila Snježana Krčmar

Preporučujemo

Ostali članci