5 lakih načina izbjegavanja blagdanskog stresa

Najveselije doba godine nekima je – iz različitih razloga – izvor stresa. Ovo je 5 jednostavnih načina koji mogu pomoći da se svladaju izazovi

Okupljanja i zabave, redovito uz hranu i piće, prvo je što vežemo uz ovo doba godine. No blagdanska sezona nekima je i izvor stresa, obiteljskih razmirica, osjećaja osamljenosti, buđenja tužnih sjećanja, nekima su to prvi blagdani nakon gubitka voljene osobe, a loš osjećaj intenzivira pritisak da se prisustvuje društvenim okupljanjima i dobro zabavlja s osmijehom na licu kad im nimalo nije do toga.

"Sastavite bilo koju kombinaciju tih faktora, i nije čudno da je ljudima teško ostati sabranima", kaže Sarah Willoughby, australska energetska iscjeliteljica koja prakticira reiki i duhovna mentorica, te savjetuje ovih pet načina da se lakše prođe tako izazovno razdoblje:

1. Tetošite se – provodite vrijeme radeći stvari koje vas raduju i od kojih se osjećate bolje. "Božić je vrijeme za ljubav i velikodušnost, stoga počnite tetošeći sebe i slušajući potrebe svoga tijela."

2. Šećite prirodom – izađite u šetnju, čak i ako je hladno. Vježbanjem se luče endorfini, koji odmah podižu raspoloženje i energiju. Tijekom šetnje uključite sva osjetila: "Dok ste uronjeni u prirodu, lakše je isključiti samokritiku koja se možda neprestano vrti u vašoj glavi. Priroda donosi smirenost, pomaže vam dublje se povezati sa sobom i donositi bolje odluke."

3. Budite realni – nemojte otežavati sami sebi: ne možete biti na pet različitih mjesta, zato napravite listu prioriteta i držite je se, čak i ako vas prijatelji ili članovi obitelji pokušaju navesti da u raspored ugurate još jednu društvenu obavezu (v. sljedeću točku). Neka vam na rasporedu obavezno budu odmor i oporavak kako se ne biste preforsirali, a možda čak i razboljeli.

žena božić

4. Recite "ne" – stavljanjem potreba drugih ljudi ispred vlastitih stvara se konflikt unutar sebe. Teško vam je nekoga odbiti jer strahujete da ćete ga povrijediti? Samo ljubazno i taktično recite nešto vrlo jednostavno, primjerice: "Na žalost, neću uspjeti doći, ali nadam se da ćete se super zabaviti." Ne trebate se opravdavati cijelim popisom razloga – sasvim je u redu ne željeti nešto učiniti. "Davanje dopuštenja sebi da kažete 'ne' dragocjen je dar, to je iznimno oslobađajuće", kaže Sarah i podsjeća: "Zapamtite, život je kratak, zato ga živite za sebe, ne za sve ostale."

5. Prirodne terapije – ako vam je ovo osobito stresno vrijeme, iskušajte neku od alternativnih metoda kao što su aromaterapija, akupunktura, refleksologija ili reiki da biste povratili ravnotežu. Kako god da prolazite ovo razdoblje, zaključuje autorica, ne zaboravite dobro tretirati i sebe i ostale. Posvetite se obitelji i prijateljima, ali nemojte zanemariti sebe: dajte si vremena za punjenje baterija. "Blagdanska sezona nije natjecanje u popularnosti. Bez obzira na to kako i s kim slavite, 2019. će doći. I završni savjet: ako ništa drugo ne uspije, dišite!" 

Izvor: gomcgill.com

Pripremila Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci