5 koraka za prevladavanje neodlučnosti

Strah od pogreške jedan je od osnovnih razloga kolebanja kada smo suočeni s odlukom. Možda se bojite neuspjeha ili posljedice uspjeha? Možda se brinete što će drugi ljudi misliti o vama? Možda vam se na putu ispriječio perfekcionizam? A možda ste jednostavno nevješti jer niste morali donositi puno velikih odluka u životu. Odlučivanje se ponekad čini teškim, ali baš kao svaka vještina, može se izbježbati

Prednosti neodlučnosti

Neodlučnost nije uvijek loša. Ponekad vam oklijevanje daje dragocjeno vrijeme da razmislite o situaciji. Daje vam priliku da skupite više informacija i odvagnete činjenice. Ako ne možete brzo odlučiti, to možda znači da vam je odluka doista važna. Ako se predomišljate, to je možda upozorenje da ste na putu do pogrešne odluke. Važno je ne dopustiti neodlučnosti da vas blokira.

Loše strane neodlučnosti

Neodlučnost postaje loša kada predugo traje. Koliko je predugo? To ovisi o okolnostima. Hoćete li propustiti važnu priliku ako čekate? Možete li izgubiti nešto što stvarno želite? Postaje li odlučivanje sve teže što više dvojite? Neodlučnost može postati pasivna odluka. Odlučite li ne odlučiti, odustajete od svoje moći izbora. Možda zaposle nekoga drugoga umjesto vas ili drugi kupac kupi kuću vaših snova.

Ključevi promjene u vašim su rukama

Možda ste već etiketirali sebe kao neodlučnu osobu, ali ne činite to sebi. Vi možete naučiti donositi odluke, baš kao što ste naučili voziti auto ili obavljati neki posao. Nedostatak pouzdanja u vlastite sposobnosti samo je stanje uma. Načinite korak unatrag i pregrupirajte se. Recite sebi, ja mogu postati odlučna osoba!

Prvi korak: Zaboravite strah
Ako ne možete odlučiti, vjerojatno se bojite nečega. Otkrijte što je to i zapišite. Zapitajte se što ćete učiniti ako taj strah prođe. Je li to stvarno moguće? Ako je, kako ćete se nositi s time? Na primjer, možda razmišljate o promjeni posla, ali se bojite financijskog rizika. Možda je plaća na novom poslu manja od one na vašem trenutnom poslu. Razmislite kako će manji prihod utjecati na vaš život i kako se možete nositi s time. Zatim strah odložite u stranu i donesite odluku koja vam se čini najboljom.

Drugi korak: Osvijestite što osjećate
Mnogi ljudi koji imaju problema s odlučivanjem skloni su pretjeranoj analizi. Postoje situacije u kojima, bez obzira na to koliko informacija posjedujete ili koliko logike primijenite, odlučivanje ne postaje nimalo lakše. Postavite ograničenje na istraživanje, pisanje popisa i razmišljanje. Zatim upitajte sebe "Što će mi donijeti više dobra, A ili B opcija?" Brzo ocijenite svaku opciju od 1 do 10. Slušajte intuiciju. Opcija s najvišim brojem je opcija koju trebate odabrati.

Treći korak: Vježbajte na malim stvarima
Da biste postali stručnjak u bilo čemu, morate vježbati. Počnite donositi male odluke, svaki dan po barem 10. Odlučite što ćete jesti za ručak i kojim putem ćete ići na posao. Posjetite najdražu trgovinu i izaberite što ćete kupiti. Kako se male stvari nižu tijekom dana, vježbajte brže donošenje odluka. Osim ako nije riječ o krupnoj odluci, ne odgađajte je. Postavite sebi vremensko ograničenje i odlučite.

Četvrti korak: Pitajte se "Hoće li to biti važno za 10 godina?"
Katkad se odluke čine većima nego što jesu. Možda ne znate koji biste auto kupili. Hoće li to biti važno za deset godina? Odgovor je možda "Ne". Ali čak i da je "Da", sjetite se da se mnoge odluke mogu mijenjati. Možete prodati automobil ako vam se ne sviđa. Možete se vratiti ako vam se ne sviđa život u novom gradu. Možete odustati od novog posla ako je stvarno grozan. Pokušajte ne doživljavati odlučivanje ozbiljnije nego što je potrebno. Budite realni oko rizika.

Peti korak: Naučite vjerovati sebi
Napišite popis svojih kvaliteta. Jeste li pametni? Zabavni? Kreativni? Promislite kako možete svoje kvalitete upotrijebiti kada je riječ o odlučivanju. Na primjer, ako ste kreativni, možete napraviti kolaž koji predstavlja svaki od vaših izbora. Vaše kvalitete mogu vam pomoći u postizanju onoga što želite, kada odlučite.
I naposljetku, prihvatite moć "dovoljno dobrog", naročito ako ste skloni perfekcionizmu. Nitko nije uvijek savršen.

Izvor: www.healthline.com

Pripremila Snježana Krčmar

Preporučujemo

Ostali članci