10 puteva do više sreće

Katkad se može činiti da je osjećaj sreće nešto što neprestano izmiče – uz ove savjete lakše ga je naći

Ima dana kad je teško osjećati se sretno i kada se čini da vas, čim se pojavi nagovještaj radosti, odmah nešto "poklopi". Nemojte misliti da s vama nešto nije u redu ako se ne osjećate sretno, kaže psiholog dr. Barton Goldsmith. Svi mi prolazimo kroz različite faze, a usto neki su ljudi jednostavno prirodno sretniji od ostalih, stoga se nemojte uspoređivati s njima. Istina je da je sreća tu za vas, kaže dr. Goldsmith, a primjenom ovih tehnika dopustit ćete da je osjećate više.

1. Povežite se s drugima – Možda u vašem životu ima dobrih ljudi, no izgubili ste vezu s njima. Nazovete li stare prijatelje, možete i sebi i njima uljepšati dan, a možda i život.

2. Zapamtite da je sreća "unutarnji posao" – Nitko osim vas samih ne može vas uistinu učiniti sretnima, ističe dr. Goldsmith.

3. Nemojte igrati samo na jednu kartu – Oslanjate li se na određene okolnosti ili osobu da vas učine sretnim, to se vjerojatno neće dogoditi. Morate proširiti svoj krug prijatelja i aktivnosti. Usto, sudjelovanje u novim pustolovinama potiče lučenje tvari u mozgu koje pridonose osjećaju sreće.

4. Vjerujte svom osjećaju – Kad učinimo nešto protiv onoga što nam govori instinkt i to nam se osveti, obično se rastužimo. Slušajte svoju intuiciju i pustite da vas vodi prema ljudima i stvarima koji će vaš život učiniti barem malo boljim. Dan za dan, vaša će sreća rasti.

5. Jeste li za meditaciju? – U mnogim knjigama koje se bave srećom navodi se meditacija kao mogući ključ sreće. No mnogi ljudi ne znaju kako bi uopće počeli meditirati. Postoje tečajevi, radionice, CD-ovi, web-stranice… – no može pokušati i tako da jednostavno budete u prirodi. Što god da pokušate, bitno je da sebi dopustite da se smirite kako biste osjetili dobre stvari koje su strah i tuga udaljili od vas.

6. Organizirajte misli – Mnogi ljudi kao da guraju od sebe osjećaj sreće kad se osjećaju pretrpani obvezama i nastoje sve držati u glavi. Pokušajte napraviti popis stvari za koje se čini kako su prevelike da biste ih sami riješili, savjetuje dr. Goldsmith. Možda ustanovite da možete obaviti većinu toga i da popis nije toliko dug kao što ste mislili, no ako trebate pomoć, svakako je zatražite.

7. Držite se dalje od ljudi koji vam kvare raspoloženje – Ovo se čini jednostavnim, no ako živite s tim ljudima, može biti vrlo komplicirano – u tom slučaju može pomoći obiteljska terapija. Mnogi ljudi uopće nisu svjesni da drugima otežavaju život, stoga u grupi uz stručnu pomoć mogu naučiti ponašati se drukčije a da se ne osjećaju napadnuti.

8. Gledajte širu sliku – Mnogo toga što nas sprječava da se osjećamo sretno uobičajene su stvari. Tu i tamo prolazimo kroz nešto neugodno i tada se moramo podsjetiti da život teče dalje i da što god da je posrijedi, kad-tad će proći. Život gledajte kao cjelinu – ne samo teške dijelove.

9. Cijenite svoje vrijednosti – Svi imamo svoj sustav vrijednosti: način na koji smo odlučili prolaziti kroz život zbog kojeg se osjećamo kao dobri ljudi. Kada znate što funkcionira, a što ne, život može biti mnogo lakši. Bitno je ne gubiti iz vida svoje vrijednosti u turbulentnim životnim razdobljima – održavajući ih snažnima, pomaže se stvarati sreća.

10. Više se igrajte – Katkad se toliko unesemo u rješavanje problema i ispunjavanje obaveza da zaboravimo naći vrijeme za zabavu. Možete u kalendaru označiti određen dan za to, no važno je svakoga dana naći malo radosti kako bismo napredovali i rasli.    

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci