Prehrana i ljepota: 5 ključnih pravila

Prijevremeno starenje kože, pojava bora i koža bez sjaja zapravo su vanjske manifestacije toksina, što se dodatno može očitati i u obliku naslaga na jeziku i zubima. Evo osnovnih ajurvedskih prehrambenih pravila koja se odražavaju na koži

Dobra probava ključna za zdravlje

Hrana je naš lijek, jedna je od osnovnih premisa na kojoj se zasniva jedinstveni ajurvedski pogled na zdravlje, a potom i na ljepotu. Zapravo, nijedan sustav liječenja nema tako cjelovit pristup koji u prehrani vidi temelj našeg duhovnog i tjelesnog zdravlja. U ajurvedskoj kuhinji važna je umješnost spajanja namirnica, šest temeljnih okusa (slatko, kiselo, slano, ljuto, gorko, trpko) i začina koji svojim učincima hlađenja i grijanja te probavnim i postprobavnim funkcijama izravno utječu na organizam.

Prema ajurvedi, dobra probava, započeta u ustima, ključna je za zdravlje. Stoga, konzumiranje zamrznutih namirnica, ostataka hrane ili konzervirane hrane nije poželjno jer takva hrana ne sadrži vitalnost i nema visoku prehrambenu vrijednost, što će se u konačnici odraziti na zdravlje, a kada govorimo o ljepoti, i na izgled, u prvom redu na našu kožu.

Navedene namirnice teško su probavljive i utječu na pojavu ame, toksina u tijelu, što pridonosi zatvaranju pora i unutarnjih kanala koji prenose hranjive tvari i vlažnost u dublje slojeve kože. Tako su prijevremeno starenje kože, pojava bora, sivilo kože i koža bez sjaja zapravo vanjske manifestacije ame koja se dodatno može očitati i u obliku naslaga na jeziku i zubima.

1. Ne zaboravite vodu:
Voda je jedan od pet velikih elemenata (eter, zrak, vatra, voda, zemlja) od kojih je, prema ajurvedskom poimanju, nastalo sve što postoji, pa tako i čovjek. Sve tekućine u našemu tijelu sastavljene su od vode. Česta žeđ, susprezanje, odnosno nezadovoljavanje prirodne potrebe za pijenjem, s vremenom će dovesti do poremećaja u našemu tijelu i do bolesti. Osnovni savjet koji trebate upamtiti jest da redovito pijete vodu jer ona hidratizira naše tijelo, daje vlažnost i životnu snagu koži.

2. Voće za gipkost kože:
Jedite obilje slatkih i sočnih sezonskih plodova, uključujući i kuhane jabuke ili kruške za doručak, kako bi se poboljšala gipkost kože. Sirovo voće uvijek jedite samostalno, a ne kao dio obroka.

3. U jelovnik unesite žitarice:
U prehranu uvrstite raznovrsne cjelovite žitarice jer one hrane vašu kožu opskrbljujući je različitim mineralima. Preporučene žitarice su basmati riža, kus-kus, proso, ječam, amarant, raž...  

4. Povrće bogato vlaknima i vitaminima:
U prehranu uvrstite sezonsko povrće. Neka vam obroci budu bogati lisnatim povrćem koje svojim hranjivim tvarima, poput željeza i kalcija, pomaže hraniti krv i sva tkiva.

5. U prehranu uvrstite začine:
Đumbir, kurkuma, korijandar, koromač... otvorit će kanale u tijelu i poticati izlučivanje toksina putem kože, urinarnog trakta, jetara i debelog crijeva.

Senka Kušer Mijić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci