Sve više gubite kosu? Možda je zbog 'korone', no poznata zagrebačka frizerka zna kako riješiti problem

Oko 95 posto kose koja nam ispada uzrokovano je genetski, no druge faktore, poput prehrane, zdravlja organizma, poremećaja hormona, pretjeranog bojanja kose i stresa, možete kontrolirati i smanjiti njihov utjecaj na kvalitetu vaše kose

Brojni faktori utječu na opadanje kose

Vjerojatno ne postoji osoba koja s vremena na vrijeme ne primijeti kako joj kosa opada u većoj mjeri od očekivane. Iako je normalno da nam dnevno opadne od 50 do 100 vlasi, vrlo često suočeni smo s puno ozbiljnijim problemom.

Stručnjaci tvrde kako je oko 95 posto kose koja nam ispada uvjetovano genetskim nasljeđem, no brojni su faktori koji mogu pogoršati stanje i zdravlje naše kose. Primjerice, loša prehrana, poremećaj hormona, razne bolesti organizma, ali i pretjerani kozmetički zahvati na kosi, dodatno pogoršavaju stanje, objašnjava Nikolina Špiljak, vlasnica zagrebačkog frizerskog salona Nicole Nicole, jednog od prvih organskih salona za njegu kose u Hrvatskoj.

Kad doživimo šok, tijelo se fokusira na vitalne funkcije, a rast kose nije među njima

U zadnje vrijeme puno se govori i o koronavirusu kao krivcu za jače ispadanje kose. Naime, mnoge osobe koje su preboljele Covid 19 svjedoče kako su nakon bolesti dugo vremena imali ozbiljnih problema s ispadanjem kose.

“Nema čvrstih dokaza da koronavirus izravno utječe na gubitak kose. Liječnici vjeruju kako su fizički i emocionalni stres, koji prati svaku bolest, razlog zbog kojeg dolazi do reverzibilnog stanja gubitka kose, znanog i kao telogenski efluvium. On se javlja i do nekoliko mjeseci nakon jačeg stresnog događaja, kao što su emocionalna uznemirenost, velika operacija i(li) visoka temperatura. Tada više vlasi premješta u telogen, tj. fazu odmora ciklusa rasta kose, što u konačnici dovodi do gubitka kose. Naime, kada naš organizam doživi šok, tijelo se fokusira na vitalne funkcije. A rast kose nije među njima, tako da taj usporeni proces neminovno dovodi do gubitka kose”, objašnjava nam Nikolina te navodi kako je cijela prošla godina i situacija s koronavirusom, ali i suočavanje s različitim vrstama stresa izazvala kod mnogih ljudi fizičke i psihičke tegobe koje su se onda odrazile i na zdravlje njihove kose.

“A gubitak kose i ćelavost definitivno je jedan od najvećih strahova, podjednako i kod muškaraca i kod žena. Kosa je, naime, ukras našeg lica i svi maštamo o tome da bude gusta, raskošna i lijepa. No, naša kosa s nama prolazi kroz sve faze života koji su s vremenom mogu iscrpiti pa zato dolazi do njezinog pucanja, slabljenja i ispadanja. Tada je ključno vlasištu priuštiti poseban tretman regeneracije prirodnim sastojcima. Primjerice, kozmetika s ekstraktima ginsenga djeluje stimulirajuće na kožu vlasišta i njezin tonus, a ekstrakt kofeina dubinski potiče mikrocirkulaciju. Što je bolja mikrocirkulacija to će više kisika i hranjivih tvari doći do korijena kose pa će naravno rezultat biti čvrsta, zdrava i lijepa kosa”, objašnjava vlasnica salona Nicole Nicole.

Većina tretmana za regeneraciju i obnovu vlasišta sadrži šampon koji čisti vlasište i priprema ga za nanošenje maske, a ona se umasirava stimulirajućim kružnim pokretima kako bi se potaknula mikrocirkulacija. Serum koji se nanosi na vlasište lagano hladi i potiče mikrocirkulaciju a posebnim aparatom dodatno se pojača njegovo djelovanje.

4 preduvjeta za gustu i zdravu kosu

Na kraju, za nastavak dodatne njege za kućnu su njegu predviđeni posebni preparati doji će održavati mikrocirkulaciju vlasišta između pranja kose.
I za kraj, kada je ispadanje kose u pitanju vrlo je važno početi djelovati što prije i biti jako uporan u korištenju tretmana i rezultati sigurno neće izostati! A tome treba prilagoditi I svakodnevni stil života. Nikolina Špiljak stoga preporučuje 4 važna faktora koji će nam pomoći da imamo raskošnu, lijepu i zdravu kosu.

1. Bolje spriječiti, nego liječiti
Naime, loša prehrana, neredovito hranjenje i manjak određenih vitamina, poput vitamina A i E, mogu uzrokovati gubitak kose. Barem 50 posto vaše prehrane trebali bi sačinjavati upravo voće i povrće, a vitamini i minerali koje sadrže pomoći će u oporavku vlasišta. K tome dodajte i vitaminske i druge nadomjeske hrani kako bi preventivno spriječili razvoj neke bolesti. Svakako izbjegavajte piti alkohol i pušiti jer je dokazano kako štete općem zdravlju organizma, pa i kose.

2. Izbjegavajte upotrebu jakih kemikalija
Trajne boje za kosu i pramenove mogu također biti vrlo štetne za kosu, posebno ako ne birate kvalitetnog proizvođača. Iako na tržištu postoji čitava paleta proizvoda za bojanje kose, od trajnih boja do preljeva, pažljivo proučite njihov sastojak prije nego ih upotrijebite. Ovisno o tome koliko vam brzo raste kosa, posavjetujte se s frizerom odgovara li vam farbanje cijele kose ili izvlačenje pramenova.

3. Ne ‘mučite’ kosu
Izbjegavajte jako natezanje i povlačenje kose – u slučaju da je vežete u rep. Odmah nakon pranja kose nije dobro četkati kosu, posebno ako to činite energičnim i kratkim pokretima. Naime, netom nakon pranja kosa je puno mekša i slabija nego inače, pa ako je snažno četkate lako će ispucati. Najbolje bi bilo da kosu, kad god to možete, sušite na zraku, posebno ljeti te izbjegavate pretjerano češljanje. Imate li dugu kosu bit će dovoljno da je raščešljate prstima, i pustite da ležerno i prirodno pada niz ramena. Ako pak imate kratku kosu, njoj nije uopće potrebno češljanje, dovoljno je da je uz malo proizvoda za styling oblikujete prstima kako god poželite.

4. Riješite se stresa
Ok, znamo da je lakše reći nego napraviti. No, ako primijetite da vam kosa jače ispada, vjerojatno je uzrok ispadanja dublji i posljedica nekog stresnog događaja, ili općenito stresnog načina života. U tom slučaju, ne trebamo vam posebno isticati koliko je bitno znati se opustiti na kvalitetan način te odrediti svoje prioritete, a prvo na toj listi trebalo bi vam biti zdravlje.

Sensa.hr

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci