Zimske nevolje na račun ljepote: 5 savjeta kako spriječiti suhoću kose i kože

U smanjenju suhoće kose, kože i noktiju tijekom zimskih mjeseci jedino holistički pristup donosi rješenje...

Kako se boriti protiv zimskih nevolja na račun ljepote

Hladna, svježa jutra, oblačenje vunenih čarapa i prevelike trenirke, veliki lonci juhe koji ključaju na štednjaku i spore večeri uz toplu vatru dok ispijate vrući kakao; ne može se poreći da je zima vrlo romantična.

Iako prohladna promjena u sezoni donosi toliko ljepote, ona dolazi sa svojim izazovima jer niske temperature, niska vlaga i nalet vjetra mogu biti grubi za tijelo.

Pokazalo se da brze promjene temperatura od zagrijanih u zatvorenim do hladnih vanjskih okruženja utječu na kapilare kože, a dugotrajno izlaganje vlažnom vremenu može kožu lišiti funkcije zaštitne barijere, što dovodi do suhe, osjetljive, ispucale kože i usana, lomljive kose i ispucalih noktiju.

Ako patite od kožnih bolesti poput ekcema, rozaceje i dermatitisa, u zimskim mjesecima možete osjetiti i pogoršanje simptoma zbog isušivanja kože od promjenjivih temperatura.

Ponekad vam se može činiti da jednostavno morate stisnuti zube, namjestiti šal i izdržati do proljeća. Međutim, na sreću postoje brojni prirodni načini koji pomažu u suzbijanju ovih simptoma, kako interno hranom i hranjivim tvarima, tako i ljekovitim biljnim sastojcima i nježnim promjenama načina života, tako da se možete vratiti uživanju u svim čarima koje zima nudi.

1. Izbjegavajte vruće tuševe i kupke

Primamljivo je namakati se u vrućoj kupki zimi; međutim, to zapravo može pogoršati stanje kože poput ekcema i psorijaze, jer vruća voda oduzima koži njezina prirodna ulja što rezultira suhom kožom, svrbežom i nadraženošću kože. Nastojte imati kratke, mlake tuševe i kupke kako biste smanjili iritaciju i isušivanje kože. Kad izađete iz tuša, upotrijebite bogatu, hidratantnu kremu za tijelo ili ulje za umirenje kože.

2. Izbjegavajte upotrebu jakih kemikalija na koži

Na tržištu postoje mnogi proizvodi koji sadrže konzervanse, stabilizatore, mineralne pigmente, boje, sjaj, mirise, metale i brojne druge tvari koje se dodaju kako bi se poboljšala učinkovitost i rok trajanja proizvoda za uljepšavanje. Poznato je da su mnoge od ovih kemikalija alergene i nadražujuće, pa je najbolje provjeriti sredstva za čišćenje, pilinge za lice i sapune za tijelo kako bi vidjeli sadrže li neki od ovih sastojaka.

Uz to, dobra je ideja provjeriti sastojke za pranje ruku i deterdžente jer jake kemikalije i alkohol pogoršavaju dermatitis i mogu dovesti do suhoće ruku i lomljivih noktiju. Umjesto toga, odlučite se za organske, hipoalergene sapune i sredstva za čišćenje koja se temelje na prirodnim uljima i biljnim sredstvima, jer su ona znatno nježnija za osjetljivu kožu.

3. Iskoristite ljekovitu snagu biljaka u svojim kozmetičkim proizvodima

Kako se godišnja doba mijenjaju, tako se mogu mijenjati i vaši kozmetički proizvodi. Tijekom zimskih mjeseci ulažite u guste kreme bogate vitaminima i botaničkim sastojcima, balzame za usne i maske za dodatnu zaštitu i vlagu. Nekoliko korisnih botaničkih sastojaka na koje morate paziti u svojim proizvodima uključuju:

Vitamin E

Vitamin E je antioksidans topiv u mastima koji se bori protiv oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Vitamin E izvrsna je osnova za kreme za lice i ruke, a pokazalo se da pomaže u suzbijanju suhe kože i potiče zacjeljivanje rana.

Neven

Neven ima snažna protuupalna svojstva i svojstva zacjeljivanja rana što ga čini izvrsnim dodatkom vaše hidratantne kreme za umirenje i zacjeljivanje ispucalih usana i upaljene kože.

Pčelinji vosak

Pčelinji vosak bogat je vitaminom A koji potiče zacjeljivanje rana, smanjuje fine linije, štiti kožu od oštećenja od sunca i potiče proizvodnju stanica kože. Pčelinji vosak može pomoći zadržati vlagu u koži i smanjiti upalu, što je posebno korisno za suhe i ispucale usne.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje sadrži laurinsku kiselinu koja pomaže u obnavljanju i jačanju proteinske strukture vaše kose. Također ima malu molekulsku težinu, što omogućava ulju da prodre unutar vlasi kose, dodajući vlagu i sprječava lomljenje kose.

Cilj je nanositi masku za kosu od kokosovog ulja jednom tjedno tijekom cijele zime. Zagrijte lagano tri žlice kokosovog ulja da bude u tekućem obliku, nanesite ga na suhe dijelove kose i raščešljajte. Ostavite da se upije 30 minuta ili preko noći za intenzivniji tretman. Nakon toga dobro operite kosu kako biste uklonili ulje.

4. Ostanite hidratizirani

Koža se sastoji od 64 posto vode, a ova vitalna esencija potrebna je za transport hranjivih sastojaka i kisika do svake stanice u tijelu. Kad su vaša koža i kosa dehidrirani, mogu izgledati oslabljeno i suho te možete osjećati svrbež. Izlazak u oštru zimsku oluju samo će pogoršati ove simptome.

Iako se zimi možda nećete osjećati toliko žeđno kao ljeti, važno je biti svjestan ispunjavanja dnevnih potreba za vodom. Savjetuje se da žene piju oko 2,5 litre vode dnevno, dok bi muškarci trebali popiti 3 litre dnevno, a i više kada vježbate. Ako niste veliki ljubitelj vode, pijuckajte biljne čajeve tijekom dana ili aromatizirajte vodu limunom, limetom i mentom kako biste je učinili malo uzbudljivijom.

5. Povećajte esencijalne masne kiseline u prehrani

Esencijalne masne kiseline su masne kiseline koje ljudsko tijelo samo ne može stvoriti, i stoga se oslanja na njihovo dobivanje hranom koju jedete. Esencijalne masne kiseline su građevni materijali staničnih membrana i igraju temeljnu ulogu u smanjenju upala na koži, potiču zacjeljivanje rana, podržavaju zaštitnu funkciju i integritet kože, umanjuju UV oštećenja i pomažu u održavanju hidratacije kože.

Esencijalne masne kiseline mogu se naći u divlje ulovljenoj masnoj ribi poput srdela, skuše, lososa i haringe, chia sjemenkama, lanenim sjemenkama, avokadu, maslinovom ulju, lanenom ulju, orašastim plodovima i sjemenkama.

Ako smatrate da vam treba malo dodatne podrške tijekom cijele zime, možete koristiti i visokokvalitetni dodatak prehrani. Važno je zapamtiti da suplementi uvijek trebaju nadopunjavati hranjivu, cjelovitu prehranu i treba ih uzimati pod vodstvom zdravstvenog radnika.

Izvor: wellbeing.com.au

Tena Ožegić

Ostali članci