Mnogi imaju jedan simptom, a ne znaju da može ukazivati na anksioznost i depresiju: Nikad ga nemojte ignorirati

Osjećaj dosade je česta pojava kod mnogih ljudi, ali je utvrđeno da je često povezana s depresijom, anksioznošću i može biti simptom za druge mentalne poremećaje. Saznajte što psiholozi predlažu i misle kada je dosada u pitanju...

Trenutno stanje ili osobina

Dosadu je istovremeno lako prepoznati i teško je definirati. Mali, ali sve veći broj znanstvenika posvetio je svoja istraživanja dosadi, a neki smatraju da je ona signal za promjenu. Dosada ukazuje na to da trenutna aktivnost ili situacija ne pružaju angažman ili smisao - tako da bi trebalo da osoba preusmjeri svoju pažnju na nešto što će je ispuniti.

Treba razlikovati stanje i osobinu: stanje dosade se odnosi na osjećaj dosade u određenoj situaciji, dok se dosada kao osobina odnosi na to koliko je osoba podložna dosadi. Dosada kao osobina povezana je sa samokontrolom, anksioznošću, depresijom i upotrebom nelegalnih i štetnih supstanci.

Dosada može nastati kada naša energija nije usmjerena na stvari koje nam daju smisao ili ispunjenje. Ali ovo uključuje nekoliko važnih komponenti. Jedna od njih je mentalno uzbuđenje, kada imate energiju koju želite posvetiti nečemu zanimljivom. Druga, poteškoća u koncentraciji na jedan zadatak. I treća komponenta je nedostatak kontrole nad vašim okruženjem, na primjer u čekaonici ili na predavanju, gdje ne možete preusmjerite svoju pažnju na drugu aktivnost.

Katalizator promjena

Dosada je katalizator promjena i prilika za razmišljanje. Stoga, osjećaj dosade može se pojaviti tijekom zadatka koji nije izazovan ili se neprestano ponavlja. Može nastati zbog nedostatka samosvijesti o tome što smatramo ispunjavajućim. Osobine ličnosti također igraju bitnu ulogu - ljudi skloni traženju senzacija i novina vjerojatno će iskusiti dosadu.

Pojedini terapeuti koji liječe pacijente koji se stalno bore s dosadom, vjeruju da dosada može biti posljedica prikrivanja emocionalnog bola, poput traume iz djetinjstva, zbog koje osoba nije svjesna svojih istinskih želja i potreba. Osoba također može biti nedovoljno stimulirana ili biti vođena prokrastinacijom i anksioznošću.

Najbolji način da prebrodite dosadu može biti istraživanje i utvrđivanje zašto vam je dosadno. Ako shvatite da vam neka aktivnost nije zanimljiva, možda biste mogli istražiti kako da ubuduće doživite neka vrjednija iskustva. U situaciji koju ne možete kontrolirati, može vam pomoći meditacija da u manjoj mjeri osjećate dosadu. U slučaju dosadnog radnog zadatka, jednostavno brzo obavljanje istog, može biti najbolja opcija.

Dobrobiti dosade

Ipak, dosada ima i nevjerojatne koristi za ljude. Ona ima kapacitet da pokrene kreativne ideje i nove projekte. Kod djece, dosada može pokrenuti nove puteve igre i samozabave, što može pomoći razvoju kreativnosti, samopouzdanja i socijalnih vještina. Kao motivator za promjene, dosada može dovesti do novih ideja, razmišljanja i kreativnosti.

Može potaknuti potragu za novinama, uključujući postavljanje novog cilja ili upuštanje u novu avanturu. U današnjem svijetu prepunom informacija dopuštanje da se odmaknete od ekrana također može pomoći u ublažavanju stresa, i odvesti vas ka nekim zanimljivijim životnim iskustvima.

Izvor: Sensa.rs

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci