Malo drugačija meditacija iliti 'kako izbaciti potisnute negativne emocije'

Aktivne meditacije pomažu nam da osvijestimo sve što smo potisnuli ili skrivali, jer svi smo doživjeli „negativne” emocije poput tuge, srama, straha, ljutnje, mržnje, ljubomore, pohlepe... Ova Oshova tehnika pomoć će vam da u život privučete mir, radost i ljubav

Pokret aktivira energiju

Ako ste među onima kojima „klasično meditiranje” ne ide ili vam teško pada, možete isprobati aktivne meditacije. U njima postoji dio u kojem aktivirate tijelo, bilo da se pleše, skače, smij, viče ili izražava kroz neku formu korištenja tijela, kako bi se čovjekova pažnja spustila iz glave u tijelo. U meditaciji taj pokret služi da se u nama pokrene energija i procirkulira.

Aktivna faza meditacije pomaže nam da u sebi osvješćujemo sve što smo potisnuli ili skrivali (bijes, suze, tugu, povrede...), jer svi smo doživjeli „negativne” emocije poput tuge, srama, straha, ljutnje, mržnje, ljubomore, pohlepe ili krivnje.

No, budimo svjesni da postoje i mnoga osjećanja koja su „pozitivna”, ali ih također izbjegavamo izraziti (radost, sreća, smijeh, ljubav…). Ako potisnute i neosviještene emocije ne izražavamo danima, tjednima ili mjesecima, mogu utjecati na naše zdravlje i zato ih je dobro osvijestiti kroz aktiviranje tijela.

Postanite promatrač

Kroz ples, pokret, suze, smijeh ili što god je već tema zadane aktivne meditacije, mi potisnuto kreativno transformiramo u nešto što nam omogućuje da proširimo saznanje o sebi. Tek kada unutarnji "promet" izgubi svoju snagu, spremni smo se prepustiti meditaciji, jer je višak otpao. Spremni smo ući u prostor promatrača svega što se u nama odvija bez potrebe da to ocjenjujemo, osuđujemo, mijenjamo ili poboljšavamo.

Vježbanjem ovih tehnika naš unutrašnji prostor se proširuje, a um se smiruje. Tako se povećava naš kapacitet za meditaciju, a time se otvara put brojnim dobrobitima koje ona donosi. Veliki broj meditacijskih tehnika koje je Osho osmislio postale su redovna praksa u mnogim poznatim centrima i institutima za psihofizički razvoj u svijetu.

Njegove revolucionarne Aktivne meditacije (Dinamička meditacija, Kundalini meditacija, Nataraj meditacija, Mandala meditacija, itd.) dale su veliki doprinos u oslobađanju suvremenog čovjeka od stresa i napetosti.

Osho kundalini meditacija

Ovo je meditacija koja je namijenjena popodnevnim satima, idealno vrijeme za prakticiranje je zalazak sunca. Namjenjena joj je da osoba protrese i istrese sve ono što se nagomilalo i zadržalo u tijelu tijekom dana. Meditacija traje sat vremena i ima 4 faze, a svaka traje 15 minuta. Za ovu meditaciju se koristi glazba kreirana specifično za nju.

I faza

Stojeći položaj. Opustite se i dopustite da se cijelo tijelo trese,vibrira, osjećajući kako se energija podiže od stopala prema gore. Sve opustite i postanite samo trešnja. Oči mogu biti otvorene ili zatvorene.

II faza

Plešite... na bilo koji način, bilo kako da se osjećate, dopuštajući da se cijelo tijelo pokreće kako mu odgovara. Oči mogu biti otvorene ili zatvorene.

III faza

Sjedite, zatvorite oči i umirite se... Svjedočite svemu: prijetite sve što se događa unutar vas i izvan vas.

IV faza

Lezite na pod i opušteno promatrajte.

Marija Milićević

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci