Zahvalnost treba vježbati svakodnevno, a ne samo tijekom blagdana

Dr. Joe Dispenza, autor knjiga 'Placebo ste vi' i 'Stvorite novo ja' progovara o snazi zahvalnosti te nas podsjeća na njezinu važnost u svakodnevnom životu, umjesto da je prakticiramo samo tijekom blagdana…

Zahvalnost je prilika za rast

 

Pronalaženje vremena tijekom blagdana za zahvalnost za stvari koje imamo u svom životu, stvari koje se radujemo primiti i poklon koji darujemo drugima svojom ljubavlju, pažnjom i prisutnošću dovodi nas u savršeno stanje za rast, oporavak, regeneraciju i primanje. Kako to?

Budući da je vrijeme postalo tako velika stvar, većina ljudi provodi svoj život nesvjesno krećući se od točke do točke, od sastanka do sastanka, od mjesta do mjesta i žureći kako bi obavila sljedeću stvar. Ubacite tu još i stres i u 70 posto slučajeva većina ljudi živi svoj život u tjeskobi, brizi, strahu, patnji, boli, agresiji, neprijateljstvu i predrasudama. Ovo nije stanje za rast i oporavak; nego nas - u smislu zdravlja i energije - dovodi u deficit.

Da biste se tome suprotstavili, kada sjednete za stol s ljudima do kojih vam je stalo, ljudima koje volite ili čak i sami, isprobajte svakodnevnu praksu zahvaljivanja.

Prihvatite osjećaj blagoslova zbog onoga što imate

 

Odvajanje trenutka da zastanete, zahvalite se ili razmislite o okolnostima koje ste savladali ili uspjeli promijeniti tijekom dana - ili kako ste se toga dana davali drugima - uzrokuje da pređete iz simpatičkog (borba ili bijeg) u parasimpatički (rast i popravak) živčani sustav. To uzrokuje da budete prisutni i sjetite se što vam je važno i što cijenite. Ali nije dovoljno samo razmišljati o tome. Također je važno prihvatiti osjećaj blagoslova zbog onoga što imate. Kao što uvijek kažem, zahvalnost je krajnje stanje primanja.

Uvijek kažem da je to zato što obično kad primite nešto ili vam se dogodi nešto povoljno, osjećate zahvalnost, pa primate i na emocionalnoj razini. Dakle, jednostavan čin promjene živčanog sustava (prebacivanje sa živčanog sustava borba ili bijeg, gdje krv napušta probavne organe i odlazi u ekstremitete, a vaše srce i frekvencija disanja su u pripravnosti), prije obroka dovodi nas u dobro stanje za metaboliziranje, probavljanje, prerađivanje, razgradnju hrane i asimilaciju.

Dakle, jednostavna praksa otvaranja srca, gledanja ljudi do kojih vam je stalo u oči i osjećaja zahvalnosti za trenutak u kojem ste živi - a da ne spominjemo prepoznavanje da ste okruženi ljudima koje volite - omogućuje nam da zaista budemo u savršenom stanju da primimo, metaboliziramo, probavimo, izliječimo i ojačamo svoje unutarnje stanje.

Što ste dali svojoj okolini?

 

Konačno, razmišljanje o davanju također je snažna praksa u kojoj treba sudjelovati na kraju dana. Što ste mogli dati svojoj obitelji, prijateljima, suradnicima, zajednici i svijetu? To očito ne moraju biti materijalne stvari, već više ono što ste dali svojoj okolini svojom energijom, bićem i ljubavlju.

Sve to znači da praksa osjećaja zahvalnosti i davanje ne bi trebala biti nešto o čemu razmišljamo samo tijekom praznika, već nešto što vježbamo svakodnevno.

Izvor: blog.drjoedispenza.com

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci