Recite hvala, nije teško: 15 načina na koje možete iskazati zahvalnost i ublažiti stres

Kad težimo vježbati zahvalnost, to često radimo sami za sebe. Bilo da se radi o pisanju dnevnika ili meditaciji, pokazalo se da osjećaji zahvalnosti poboljšavaju opću dobrobit i mogu čak ublažiti stres. Iako je prakticiranje zahvalnosti od suštinske važnosti, proširivanje te zahvalnosti na druge također može biti od velike pomoći…

Pretvorite zahvalnost u akciju

S gotovo godinu dana izolacije iza nas i kontinuiranim pozivom na socijalno distanciranje, pronalaženje načina da se pokaže podrška drugima iznimno je važna. Ove godine, kao način da njegujete radost u svom životu i životu onih oko sebe, pretvorite svoju zahvalnost u akciju. Evo nekoliko načina na koje možete započeti:

1. Napišite pismo

Odrastajući, mnoge su ljude učili pisati zahvalnice nakon što su primili rođendanske ili blagdanske poklone. Slanje zahvalnice ne mora biti ograničeno na takve specifične trenutke.

Razmislite o vremenima kad ste dobili neočekivani komadić pošte. Vjerojatno ste se osjećali posebno i priznato, zar ne? Pa, dopustite i nekome drugom da iskusi taj osjećaj.

Započnite provodeći nekoliko minuta razmišljajući o ljudima zbog kojih ste posebno zahvalni - o vašoj mami, najboljoj prijateljici, partneru ili poštaru - onome tko vam padne na pamet. Zatim provedite još nekoliko minuta razmišljajući o načinima na koje su vam pružili podršku ili učinili promjenu u vašem životu. Na kraju, izrazite te misli u pismu.

Istraživanja pokazuju da pisanje nježnih pisama zapravo može smanjiti kolesterol, čineći blagodati ove prakse trostrukom. S jedne strane, njegujete zahvalnost. S druge strane, učinite nekome da se osjeća voljeno. I na kraju, podržavate zdravlje svog srca.

2. Naučite nečiji ljubavni jezik i odgovorite mu

Možda ćete doći u napast da zagrlite nekoga kad se na njemu osjećate zahvalno ili mu možda kupite poklon u znak zahvalnosti. Iako niti jedan od ovih odgovora nije pogrešan, oni možda neće imati najveći utjecaj. Umjesto toga, naučite nečiji ljubavni jezik kako biste mogli izraziti zahvalnost na način koji im znači.

Prema istraživanju dr. Garyja Chapmana, jedan od najčešćih ljubavnih jezika su riječi afirmacije. Za te ljude, verbalno izražavanje zahvalnosti rekavši "hvala. Mnogo mi značiš. Osjećam se tako voljeno od tebe" i slično, vjerojatno će značiti više nego što bi to mogao poklon. Za druge, čiji je ljubavni jezik kvalitetno vrijeme, planiranje zajedničkog dana bio bi poseban način da kažu "hvala za sve što radite".

3. Dajte nekome medvjeđi zagrljaj

Kao što je već spomenuto, nisu svi ljubitelji fizičkog dodira, zato upoznajte svoju publiku. Ako osoba to prihvaća, veliki zagrljaj može vam oboma donijeti radost.

Prema stručnjaku za intimnost Julianu Colkeru, medvjeđi zagrljaj pomaže aktivirati parasimpatički živčani sustav, čineći da se netko osjeća manje pod stresom."O va vrsta zagrljaja vrlo je zadovoljavajuća na fizičkoj, ljudskoj razini", rekla je prethodno za mbg savjetnica za vezu i intimnost Marla Mattenson.

Uključivanje u ovu vrstu fizičke i emocionalne bliskosti suptilan je način da izrazite svoju zahvalnost, a da zapravo ne kažete hvala.

4. Vježbajte aktivno slušanje

Aktivno slušanje je postupak stvaranja prostora za razgovor druge osobe i potpuno uključivanje u ono što ima za reći. "Umjesto da interno vježba ono što bi sljedeće mogao reći ili da sudi govornika, slušatelj je posve pažljiv", kaže za mbg licencirana bračna i obiteljska terapeutkinja Tiana Leeds.

Kakve veze slušanje ima sa zahvalnošću? Pa, stvaranjem okruženja da se netko osjeća dovoljno sigurno da govori i vjeruje da ga se čuje, pokazujete mu da vam je stalo. Pokazujete im da cijenite tko su i što imaju za reći.

5. Drugi načini iskazivanja zahvalnosti

  • Ostavite ljepljivu ceduljicu na zrcalu kupaonice vašeg sustanara govoreći mu jednu stvar koja vam se sviđa.
  • Ostavite konobaru ili vozaču dostave hrane veću napojnicu nego što biste to obično učinili.
  • Budite strpljivi s drugima, čak i kad se osjećate požurivano.
  • Ponudite nekome da umjesto njega obavite neku dužnost kad vam se učini preplavljenim (ako je osoba koja pruža usluge, iznenadite ga izvršavanjem zadatka bez da vas je osoba to tražila).
  • Donesite nekome cvijeće.
  • Na sljedećem sastanku imenujte suradnika koji vam je taj tjedan olakšao život.
  • Pozovite nekoga da vam se pridruži (čak i virtualno) na vašem satu vježbanja, čitanju poezije ili nekom drugom događaju koji bi im se mogao svidjeti.
  • Nasmiješite se nekome.
  • Skuhajte nekome obrok ili mu dostavite pekarske proizvode.
  • Dajte nekome kompliment.
  • Pošaljite nekome knjigu koja vas podsjeća na njih.

Izvor: mindbodygreen.com

Tena Ožegić

Ostali članci