Kako stvarati dobru karmu

Stvarati dobru karmu znači, za početak, unijeti neke promjene u svoju svakodnevicu. Riječ je o malim stvarima, ali svjesnim odlukama koje mogu promijeniti stare obrasce u koje smo upali...

Moj učitelj običava govoriti da nema dobrih i loših odluka. Neke će nas odluke jednostavno dovesti korak bliže skladu i sreći, a neke će nas odluke udaljiti od toga i odvesti korak bliže nezadovoljstvu ili bolu. Svaka će odluka donijeti rezultat, ponekad ćemo napredovati u svom razvoju, a katkad naizgled nazadovati. No čak i nazadovanje može donijeti znanje koje nam je očito potrebno ili rješavanje neke stare karme. Predlažemo vam neke od praksi iz jogijske tradicije koje mogu pomoći stvaranju dobre karme.

Karma - dobro se neizbježno dobrim vraća

1. Dobra i loša karma

Zapišite najmanje tri svoje najbolje vrline, vještine ili jednostavno stvari u kojima osjećate da ste imali sreće. Zatim zapišite tri velika problema koja imate – emotivne ili mentalne blokade, područja na kojima se susrećete s najvećim izazovima i patnjom. Vrlo jednostavno ste dobili rezultate svojih prošlih aktivnosti – svoju dobru i lošu karmu. Razmislite kako se isprepleću i prožimaju dobre i loše strane vaše trenutačne situacije. Kako su vas problemi, izazovi i teškoće potaknule da se borite, da nešto promijenite, da se oslobodite? Kako vas je teško iskustvo promijenilo?

Kad pogledate dobre strane svog trenutačnog života, promislite o tome kako su vam one pomogle da osjetite sreću, uspjeh, povjerenje u život?
Ne zaboravite da su dobra i loša karma isprepletene i djeluju zajedno kako bi vam pomogle da budete to što jeste u ovom trenutku!

2. Meditacija

Meditacija je praksa koja jako pomaže osvješćivanju, samospoznaji i napretku. Ona je gotovo univerzalni lijek za mnoge probleme i teškoće koje nas muče. Redovita meditacija pomaže da jasnije sagledamo svoje karmičke obrasce koji su trenutačno na djelu. Lakše prepoznajemo one obrasce ponašanja u kojima se stalno vrtimo i propuštamo stvarati dobru karmu.

Meditacijom, među ostalim, njegujemo um, njegujemo ljubav prema sebi i poznavanje sebe. Naš um postaje mirniji pa donošenju odluka i djelovanju možemo pristupiti mirnije i mudrije, s manje ljutnje, straha ili vezanosti.

3. Sankalpa - stvaranje namjere

U jogijskoj tradiciji pozitivna namjera zove se sankalpa. Ona je kratka, pozitivna i iskrena izjava namjere onoga što želimo postići. Svoju sankalpu možete oblikovati tijekom meditacije, kontemplacije ili joge nidre. Najbolje je izabrati jednu ili najviše dvije sankalpe u isto vrijeme dok ne postignete željeni cilj. Sankalpa fokusira energiju i eliminira sve ono što nam odvlači pozornost i zbunjuje nas. Pozitivna namjera stvorit će pozitivan rezultat.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci