Blagdanske vježbe pozornosti

Iako se božićnim blagdanima veselimo tjednima unaprijed, kad nam se približe, nerijetko postanemo rastreseni, nervozni i raspršeni na sve strane. U želji da sve bude savršeno, iscrpimo se i pitamo se kako su i kad ti dani prohujali pored nas. Kako biste ovog Božića bili bliže svom srcu i njegovim željama, vježbajte prisutnost u sadašnjem trenutku

Obraćanje pažnje na ono što se događa oko nas

U posljednjih je nekoliko godina među istraživačima, psiholozima, liječnicima, nastavnicima i u javnosti enormno porastao interes za pozornost kao dio kvalitetnog življenja. Postoji znatan broj znanstvenih istraživanja koja upozoravaju na prednosti vježbanja pozornosti za mentalno i fizičko zdravlje. Ali što točno znači pozornost? To je namjerno obraćanje pažnje na ono što se događa oko nas i u nama – u našem tijelu, srcu i umu. Održavati pozornost znači biti svjestan bez zamjeranja ili osuđivanja.

Kada nismo prisutni, to nas čini lagano, ali trajno nezadovoljnima. Taj osjećaj nezadovoljstva, osjećaj jaza između nas i svega ostalog te svih ostalih, osnovni je problem ljudskog života – dovodi do onih trenutaka u kojima nas prožima osjećaj duboke sumnje i usamljenosti. Naime, kad nismo prisutni, propuštamo velik dio svog života. Kad odemo iz sadašnjeg trenutka, naš um obično ode na jedno od tri mjesta: u prošlost, budućnost ili carstvo mašte. Ali jedino ovo na kojem jesmo, sadašnji trenutak, mjesto je na kojem smo živi.

U žurbi prema kraju života?

Učenje održavanja pozornosti ne djeluje pozitivno samo na naše mentalno zdravlje nego i na tjelesno. Omogućava nam da postignemo ravnotežu između uma i srca te da se zbog toga lakše nosimo s neočekivanim iskustvima u životu. Ima li stoga boljeg trenutka da ga počnemo prakticirati nego uoči blagdana?

Um je u žurbi kako bi stigao na kraj tekućega sata, tekućega dana i, logičnim slijedom, kako bi stigao na kraj tekućega tjedna, na kraj tekuće godine i na kraj tekućeg života. Kad se nađemo u žurbi, moramo se podsjetiti da u konačnici hitamo prema završetku svog života. Želimo li to zaista?

Vježbu strpljivosti pronađite ovdje

Vježbu skromnosti i dobrih djela otkrijte ovdje

Kako prevladati nestrpljenje otkrijte ovdje

Vježbu svjesnog jedenja pronađite ovdje

Jan Chozen Bays, iz knjige Kako pripitomiti divljeg slona

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci