9 emocija koje nas vraćaju u ravnotežu

Prosinac je itekako dobro vrijeme za odricanje od negativnih emocija poput ljutnje, straha i tuge. Kako to postići, doznajte putem drevne indijske vještine – joge devet emocija. Počnete li je primjenjivati, naučit ćete prepoznati glavne vrste emocija, analizirati njihove korijene, riješiti se negativnih osjećaja te dopustiti pozitivnima da vas vode u novu godinu

S osmijehom na licu prisjećam se večeri kad sam nakon posla žurila na satove kathaka, indijskog klasičnog plesa. U to vrijeme ne samo da mi se koordinacija rada ruku, nogu i glave poboljšala nego su mi ti satovi služili poput kakve psihoterapije i otkrivanja unutarnjih mogućnosti i snage. Nijedan nepomaknuti mišić na mome licu nije mogao promaknuti iskusnom oku moje stroge učiteljice.

U početku mi se sve činilo izrazito napornim, no čim sam uistinu počela shvaćati važnost i svrhu svakog izraza lica, zaljubila sam se u njih i prihvatila ih kao sredstva samorazvoja, a ne tek uobičajene elemente neke plesne točke.

Kathak (u prijevodu znači pričanje priče), kao i ostali klasični plesovi Indije, stavlja naglasak na mimiku lica – osmijeh, tugu, sve moguće emotivne izraze koji će gledatelje uvući u priču i ljepotom pokreta ih dovesti do katarze. No ne moramo svi vježbati indijske plesove kako bismo radili na sebi i svojim emocijama. Želite li naučiti osvijestiti svoje osjećaje i raspoloženja te njima upravljati, u tome će vam pomoći rasa sadhana – moćna joga devet osjećaja koju svatko može naučiti i lako primijeniti.

Možda vas neće dovesti do prosvjetljenja, ali zasigurno će vas približiti sretnom i ispunjenom životu. Ak o je nadopunite zdravom prehranom, jednostavnim životnim stilom, duhovnim pristupom životu i povezanošću s prirodom, pozitivni rezultati su neizostavni.

Kad odlučite poraditi na svojim osjećajima, prvo se usredotočite na rad samo s jednim. Kad budete zadovoljni rezultatom, usmjerite se na drugi osjećaj. Preporučljivo je da prvo postite od manje poželjnih osjećaja (primjerice nezadovoljstva), čime ćete njima lakše ovladati pa oni više neće ometati poželjne osjećaje. Dakle, cilj je smanjiti djelovanje negativnih osjećaja, a pojačati djelovanje pozitivnih.

Shringara

(ljubav, ljepota, posvećenost)
Označava raspoloženje u kojem se usredotočujemo na stvaranje ugodne atmosfere, na obitelj i prijatelje, umjetnost, kulturu. Govori nam da ljepota postoji kako bismo uživali u njoj, a ne je preispitivali, te da trebamo voljeti s divljenjem i diviti se s ljubavlju. Shringara je važna za sretan život, a podržavaju je prijateljske joj rase (osjećaji) – radost, čuđenje i humor.

U vrijeme kada želite poraditi na ispunjenosti ljubavlju i ljepotom, iz uma pokušajte izbaciti sve toj rasi neprijateljske osjećaje (poput nezadovoljstva, straha, ljutnje i tuge) te biti usredotočeni na univerzalnu ljubav i ljepotu. Nije preporučljivo krenuti sa shringara sadhanom (radom na osjećaju ljubavi) ako se još niste disciplinirali u pitanju neprijateljskih joj osjećaja.

Hasya

(radost; humor, smijeh, sarkazam)
Veoma je zdrav i pomlađujući osjećaj – smanjuje napetost, ljutnju, strah i depresiju te pomaže u probavi (kad se smijemo, među ostalim, aktiviramo trbušne mišiće čiji rad dovodi do unutarnje masaže abdomena). Osim toga, ojačava imunitet i kardiovaskularni sustav. Njezina energija posebice je prisutna kod djece i adolescenata koji se mogu neprekidno smijati bez očita razloga. No kako starimo, prirodni smijeh se lako gubi zbog promjena u tijelu i društvenih normi.

Kako bismo što češće osjećali radost, trebamo naučiti voljeti život i druge ljude, osloboditi se napetosti, održavati zdravo tijelo i odnos prema životu te biti otvoreni prema smijehu. Rad na osjećaju radosti sastoji se od neprekidnog smijanja, odnosno posta na radosti i humoru. Da biste iskusili kako je ta sadhana zapravo teška, pokušajte je prakticirati samo sat vremena na dan – izrazito je naporno uništiti sve ozbiljne misli jer um i intelekt stalno pokušavaju uvjeriti ego da odnekud vreba prijetnja ili nepravda. Ovakav rad na sebi dobra je prilika za suočavanje s najdubljim brigama i žudnjama.

Adbhuta

(čuđenje; znatiželja, iznenađenje, zagonetnost)
Razvija se kad prepoznamo vlastito neznanje i uživamo u čuđenju. Život bez zagonetki užasno je dosadan i tek kad si priznamo da još postoje stvari koje ne razumijemo, život postaje uzbudljiv i predivan, pun čuda koja treba istražiti, pun mogućnosti za osobni razvoj.

Ključ ovladavanja osjećajem čuđenja je u njegovanju otvorenosti uma – tada se čuda mogu iskusiti u svemu. Kad nam se dogodi nešto što odmah ne razumijemo, važno je osjetiti čuđenje i – prije nego što pokleknemo iskušenju da saznamo što se dogodilo – pustiti ga da odradi svoj poželjan učinak na ego.

Kad radimo na osjećaju čuđenja, važno je utišati stalno zapitkujući um te posebice intelekt, koji neprestano prosuđuje i stvari svrstava u dobro poznate kategorije. Jedan od oblika rada na čuđenju je prestanak negiranja svega onoga što ne razumijemo i ponizno prihvaćanje zagonetke postojanja.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci