10 moćnih savjeta drevnih grčkih filozofa: Riješite životne probleme i preživite teška vremena

Ponekad je teška vremena i izazovne situacije nemoguće zaobići, ali važno je da ne zaboravite - nijedan problem nije nerješiv i sve ovisi o vašem kutu promatranja. Zašto ne biste pokušali svoju situaciju sagledati očima drevnih grčkih filozofa čiji se savjeti i danas koriste u psihologiji

Drevna grčka filozofija stoika fokusira se na razvoj vrlina i snažnog karaktera u cilju lakšeg prevladavanja životnih izazova. Stoici najviše cijene smirenost, hrabrost i slobodu, a njihovi savjeti se i danas koriste u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.

Kao takva, može vam pomoći da na zdrav način prebrodite teška vremena i naučite kako se nositi s mnogobrojnim životnim olujama.

Otkrivamo 10 zdravih načina grčkih filozofa za rješenje životnih problema:

1. Razvijte svijest o vlastitim vrijednostima

Shvaćanje naših osnovnih vrijednosti i pokušaj da se njima vodimo kroz život, pomaže vam da pronađete mir, smjer i pravi smisao života. Živjeti život punim plućima i napredovati, jedini je put do pronalaženja prave životne svrhe.

Nietzsche je govorio: "Tko ima "zašto" zbog kojeg živi, može se nositi s gotovo bilo kojim "kako".

2. Ništa ne kontroliramo u potpunosti, osim nas samih

Stoički filozofi ističu da ništa ne možemo kontrolirati osim naših namjera, misli i aktivnosti. Zato je važno da ne brinete o stvarima nad kojima nemate kontrolu - to je samo gubljenje vremena - jednostavno ih prihvatite. Ljubav prema sudbini - to znači prihvatiti život u cjelini.

3. Emocije

Naš emotivni život odražava se na naše vrijednosti i prosudbe. Pokušajte se osloboditi negativnih emocija poput bijesa i mržnje tako što ćete na pravi način tumačiti situacije koje vam se događaju u životu.

4. Zaustavite se i duboko udahnite

Snažne emocije mogu vam pomutiti svijest i spriječiti vas da na pravi način promatrate određene situacije. Bijes je privremeno ludilo s dugoročnim posljedicama.

Kada osjetite val snažnih, naročito negativnih emocija, odložite odluke i aktivnosti na situaciju koja je u vama probudila snažne osjećaje.

5. Kognitivno distanciranje

Kognitivno distanciranje je sposobnost odvajanja vrijednosnih prosudbi od činjenica: objektivan opis i reakcija na događaje je temelj drevne stoičke psihoterapije. Kada se u životu pojave izazovi ne razmišljajte: "Zašto se baš meni događaju ovako strašne stvari?", već pokušajte objektivno promotriti situaciju i pronaći rješenja.

Motivacijski citati Nealea Donalda Walscha za svaku priliku

6. Od slona napravite muhu

Kada se brinemo, skloni smo precijeniti razinu prijetnje ili opasnosti. Ako se osoba suoči sa stvarnim problemom, postaje opsjednuta svojom nesposobnošću da se nosi s njim i počinje osjećati da problem izmiče kontroli.

Odličan način za smirivanje uma ovdje je namjerno snižavanje opažene razine prijetnje zamjenom fraze: "Što ako se ovo dogodi?“ sa "Što ću s ovim?", „Pa što ako se ovo dogodi?“ i "Još nije kraj sveta“. Odvajanje vaših vrijednosnih prosudbi od činjenica može vam pomoći da smanjite anksioznost.

7. Negativna vizualizacija

Pokušajte zamisliti situaciju u kojoj gubite vrijedne stvari, jer će vas to potaknuti da više cijenite ono što trenutno imate. Umjesto da želimo ono što nemamo (princip da je tuđa trava uvijek zelenija), moramo naučiti izražavati zahvalnost za stvari koje već imamo.

8. Kontrola nad nezdravim željama

Ključ za iskorjenjivanje nezdrave navike (kao što je prejedanje) je rano prepoznavanje, čime se sprečava nastanak problema. To zahtjeva stalnu samokontrolu, što posebno vrijedi za otklanjanje misli koje bude nezdravu želju (na primjer, dugo nisam pio, ovo će biti moje posljednje piće, nakon čega ću se odreći alkohola).

Citati slavnih: Kako ostvariti uspjeh

9. Snaga kroz iskustvo

Nietzsche je iznio zanimljivo zapažanje: "Ono što nas ne ubije čini nas jačima“. Emocionalna bol se može vidjeti kao prilika da povećate svoju sposobnost da se bolje nosite s bilo kojom naknadnom patnjom.

Seneka je jednom rekao da svoju snagu i vrijednost možete cijeniti samo iskušavanjem u praksi.

10. Oslobađanje od prekomjerne povezanosti s vanjskim faktorima

Privrženost sugerira da se držite stvari ili da želite da se one dogode na određeni način. Opsjednutost stvarima, posebno sobom, jest ono što dovodi do patnje. Stoici su bili poznati po propovijedanju ravnodušnosti prema vanjskim stvarima, pohvalama i kritikama drugih.

Također, na primer, Lao Tzuova "Knjiga o načinu života“ kaže: "Ako nečemu ne pridajete važnost, to nikada nećete izgubiti."

Izvor: LoveSensa.rs

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci