Vježbanje koje nije naporno i ne frustrira

Svrha vježbanja nije iscrpljivanje ni pomicanje granica izdržljivosti, nego korist za tijelo i zadovoljstvo, kaže stručnjak za prirodnu medicinu Andreas Moritz. Vježbajte prema sljedećim uputama i nikad nećete odustati...

Kretanje kao pumpa za limfu

„Osnovna svrha vježbanja nije u tome da usporimo starenje, poboljšamo izgled ili spriječimo bolesti“, kaže stručnjak za prirodnu medicinu Andreas Moritz u knjizi Timeless Secrets of Health and Rejuvenation. „Redovita tjelesna aktivnost važna je zato što potiče probavu i izlučivanje tjelesnih, ali i emocionalnih otrova. Limfni sustav, koji uklanja toksine i štetne tvari iz vezivnog tkiva organa i mišića, ovisi o svakodnevnoj aktivnosti čitavog tijela“, objašnjava Moritz.

Za razliku od krvožilnog sustava, u čijem je središtu srce koje pumpa krv cijelim tijelom, limfa nema takvu pumpu. Njezina cirkulacija ovisi o tjelesnoj aktivnosti i kvaliteti disanja. Plitko disanje koje je rezultat sjedilačkog načina života znatno usporava limfnu drenažu jer udah i izdah također djeluju kao pumpa za limfu.

Povezanost vježbanja i disanja očituje se i u samopouzdanju i osjećaju zadovoljstva svojim tijelom, što je dijelom rezultat bolje opskrbljenosti stanica kisikom nakon vježbanja. Tjelovježba održava rad limfnog sustava, prevenira mnoge bolesti, snažan je imunostimulator i čini nas sretnijima, posebno ako odaberemo aktivnost koja je u skladu s našom osobnošću, sklonostima i konstitucijom.

Osnovne smjernice za zdravo vježbanje

1. Najbolje je da vježbate tako da uložite do 50 posto kapaciteta, koliko god to za vas bilo. Smisao vježbanja nije u tome da pokažete koliko možete, nego da imate korist od vježbanja i pritom osjetite zadovoljstvo. Ako se umorite nakon pola sata trčanja, trčite 15 minuta. Nakon vježbanja ne biste smjeli biti umorni, nego osvježeni i puni energije. S vremenom se kapacitet vježbanja prirodno sam povećava.

2. Prestanite vježbati čim osjetite da morate početi disati na usta. To znači da ste prešli 50 posto kapaciteta i da je tijelo ušlo u adrenalinsko disanje koje iscrpljuje osnovne spremnike energije i izvlači kisik iz stanica. Dosegnuli ste granicu od 50 posto kad osjetite lupanje srca, počnete se obilno znojiti ili vam se tijelo trese. Tada možete završiti vježbanje kratkim razdobljem hodanja i normalnog disanja. Osnovno je pravilo da dišete na nos.

Prema ovim uputama možete vježbati svaki dan i nikad vam neće biti naporno. Vježbanje pruža zadovoljstvo te hrani i tijelo i dušu. Joga pruža duhovna iskustva; plivanje i trčanje, zbog ritmičnih pokreta, imaju meditativni karakter; šetnja i vožnja biciklom povezuju nas s prirodom i čine stabilnijima; timski sportovi pružaju užitak dijeljenja pobjeda i poraza s prijateljima. Osobe koje vježbaju samopouzdanije su i sretnije. Je li uopće ostao ijedan razlog da danas ne izađete barem u šetnju?

Neda Džakula

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci