Vježbajte u skladu sa svojim tipom

Prema ajurvedi, ljudi se dijele u tri osnovna konstitucijska tipa, doše, a prehrana i vježbanje daju najbolje rezultate kad su prilagođeni doši. Otkrijte koji ste tip i kakva vam tjelovježba najviše odgovara...

Vata tipovi povezuju se s elementom zraka, a obično su sitne građe, mršavi, nemirni i osjetljivi na hladnoću. Nemaju velik kapacitet za vježbanje, pa najviše koristi imaju od pješačenja, plesanja, vožnje bicikla, laganog planinarenja, vježbi istezanja. Taj je konstitucijski tip dobar u jogi i tai chiju.

Pitta tipovima vlada princip vatre, prosječne su građe i fizičkog rasta, imaju dobar apetit, brz metabolizam i osjetljivi su na vrućinu. Pitte su po prirodi natjecateljski orijentirane i imaju više energije od vata. Obično ih ne zadovoljavaju aktivnosti koje nemaju cilj, u kojima se ništa ne osvaja. Zbog toga vole skijanje, džogiranje, plivanje, badminton i slične sportove.

U sportu je lako prepoznati neuravnotežene pitte. Obično ne znaju gubiti i ljute se „kad nisu dovoljno dobri“. Pitte koje se ljute u natjecateljskim sportovima trebale bi se baviti aktivnostima koje će ih činiti zadovoljnijima. „Budući da su eksplozivnost i ljutnja znak neuravnotežene pitte, plivanje je zbog učinka hlađenja jedna od najboljih aktivnosti za njih“, preporučuje Moritz.

Kapha tip povezuje se s vodom i zemljom. To su najčešće krupni i čvrsti ljudi, teških kostiju, sporog metabolizma i mirne naravi. Izdržljivi i snažni, kapha tipovi idealni su kandidati za zahtjevnu tjelovježbu – trčanje, veslanje, aerobik, vožnju bicikla na duge staze, nogomet, košarku i tenis. Tjelovježba ih pokreće iz tromosti.

Neda Džakula

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci