Tri koraka za tjeranje jutarnje tjeskobe

Kako se osjećate kad se probudite? O čemu mislite? Neki ujutro osjećaju toliku tjeskobu da čim otvore oči požele da je dan već prošao. Drugi se pak bude napeti, s knedlom u grlu i nervozom u želucu. Neke obuzima nejasna tuga i kao da ne mare za dan koji je pred njima...

Pišući iz vlastitog iskustva dugotrajne borbe s tjeskobom izazvanom strahom od suočavanja s novim danom, koja ju je pratila čak i nakon što se riješila njena uzroka – toksične veze, psihoterapeutica dr. Karyn Hall navodi korake koji su joj pomogli da je se riješi, a koje je provodila svakoga dana tri mjeseca.

1. Kad se probudite, usredotočite se na lijepe stvari kojima ste okruženi i na predmete koji bude asocijacije na vama drage ljude. Ako imate ljubimce, posvetite se njima – tako ćete ostati prisutni u sadašnjosti, umjesto da vas obuzme iracionalan strah.

2. Opustite tijelo – možda niste svjesni da su vam mišići napeti, a to šalje poruku mozgu da postoji nešto što izaziva strah. Već i dubokim usredotočenim disanjem možete opustiti tijelo. Možete pratiti snimljene vođene meditacije ili lagane vježbe opuštanja.

3. Budite zahvalni – ponavljanje "nemam se čega bojati" dr. Hall nije nimalo pomoglo, za razliku od razmišljanja o stvarima koje u njezinu životu dobro funkcioniraju. Stoga je stekla naviku popisivanja stvari na kojima je zahvalna, za što mogu poslužiti i aplikacije za smartfone. To je važno jer naš mozak pamti ono što nas uznemirava, a ne može lako prizvati u sjećanje ugodne i pozitivne stvari. Kad uza se imate listu onoga što vam je važno i u čemu uživate, to omogućuje uravnoteženije gledanje na stvari.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci