Rituali za bolji san

Manjak sna povezuje se s mnogim bolestima i tegobama, prekomjernom težinom, nedostatkom koncentracije... Porazna je činjenica da sve više ljudi ne može (i ne zna) održati poželjnu kvalitetu sna. Tome ima lijeka i mnogi znanstvenici toj temi posvećuju sve veću pozornost. Uz uobičajene savjete, poput gašenja monitora nekoliko sati prije spavanja i stvaranja rutine, ono što možete učiniti za sebe neki su od sljedećih iskušanih rituala koji prizivaju miran i dubok san

1. Otpustite stres tijekom dana pomoću meditacije, vježbanja ili jednostavno na papir napišite ono što vas muči. Važno je „isprazniti“ stresni ventil da biste u krevet legli umirena uma.

2. Postavite „poslovnu“ granicu, tj. ostavite posao u uredu na kraju radnoga dana. U tome vam može pomoći jednostavan mentalni trik – kada dođete doma, istuširajte se i obucite drugu odjeću.

3. Iako se to često ponavlja, mnogi i dalje nisu svjesni da ih konzumiranje kave, čaja, alkohola i cigareta drži budnima. Kofein se zadržava u tijelu između 6 i 9 sati, što bi 14 h popodne činilo optimalnim trenutkom za njegovu posljednju konzumaciju. Preporuka je da se alkohol ne konzumira pet sati, a cigarete barem dva sata prije spavanja.

4. Bolje organizirajte svoje vrijeme da ne biste noćne sate koristili za sve što trebate obaviti, a to najčešće uključuje pospremanje i pripremu jela. Mnoga jela možete pripremiti unaprijed, tijekom vikenda, što će vam ostaviti dragocjeno vrijeme za večernji odmor.

5. Isplanirajte dan unaprijed tako što ćete zapisati svoje obaveze, odabrati odjeću koju ćete nositi, pripremiti hranu koju ćete ponijeti sa sobom. Dobra priprema umanjit će stres i anksioznost. Činjenica da ste „sortirali“ svoj dan umirit će vaš um i lakše ćete zaspati.

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci