Dubravkin mindful dnevnik: Raditi ili biti?

Terapeutska savjetnica, poduzetnica i učiteljica mindfulnessa Dubravka Fazlić danas nam piše o "autopilotu" i otkriva zgodnu vježbu svjesnijeg i kvalitetnijeg življenja. Čitajte Dubravkin dnevnik i prepoznajte signale koji vas vode kroz život...

Dubravka Fazlić

Dubravka Fazlić

Što još danas moram napraviti? Hoću li stići sve?

Dugo nisam bila svjesna koliko se lako izgubimo u mislima dok mi jedan događaj nije otvorio oči. Doslovno sam progledala i ostala u nekoj vrsti nevjerice. Obavljala sam poslove u gradu. Na Trgu sam ušla u tramvaj koji je samo dio puta vozio u mom pravcu.

Sjećam se da sam pomislila "idem do Cibone pa ću tamo sići i prošetati doma". Uletjela sam u tramvaj, nije bila gužva, sjela sam i počela razmišljati. Što još moram danas napraviti? Što mi je na rasporedu? Hoću li stići sve? Što sam napravila do sada? Potom su mi se u glavi počeli vrtjeti priče i filmovi.

Sa strane sam izgledala kao osoba koja sjedi i gleda kroz prozor. Ja sam svojim tijelom stvarala taj dojam, ali u mislima sam bila na posve drugom mjestu. Tramvaj je vozio, čula sam njegov zvuk, aute koji voze, ljude kako prolaze. Izlaze, ulaze. Vrata se otvaraju, zvuk da će se zatvoriti. Sve je to bilo tu u prostoru, negdje u pozadini, ali ja toga nisam bila zaista svjesna.

A onda sam shvatila da sam se izgubila...

Sve do jednog trenutka. Kao da sam progledala. Raširila sam oči kako bih bolje vidjela. Nisam prepoznavala mjesto gdje se nalazim. Okruženje mi je bilo potpuno nepoznato. Obuzela me panika, srce mi je počelo lupati, počela sam se okretati oko sebe da bih shvatila gdje se nalazim. Tramvaj je u tom trenutku stao na stanici, uzela sam torbu i izletjela van.

Okrenula sam se oko sebe i shvatila da sam prošla stanicu kod Cibone, da sam produžila dobre dvije stanice nakon nje. To inače nije moj put i zato se nisam odmah snašla. U mislima sam se smirivala i vizualizirala put kući. Počela sam hodati. Tijelu je trebalo neko vrijeme da se smiri.

Dok sam hodala, shvatila sam kako su mi tijelo i um bili na dva sasvim različita mjesta. Tako je provodimo većinu svoga vremena. Meni je ta situacija bila alarm da napravim nešto. Koliko svog vremena provodim na "autopilotu"? Jesam li svjesna svojih misli? Kako moj um radi i što mogu napraviti da imam kontrolu nad njim?

dubravka fazlić

Naš um ima dva stanja. Raditi i biti

Kada nešto radimo, um je najčešće u stanju "raditi", kako bismo mogli reagirati. To je stanje velikih i malih misli. Ja sam u tramvaju bila sam u stanju "raditi". Na to stanje smo navikli jer je ono sklop naših navika, uvjerenja i obrazaca. U stanju "raditi" reagiramo onako kako smo navikli ovisno o situaciji ili osobi s kojom smo u kontaktu. To stanje troši energiju, gubimo fokus, kvari odnose s kolegama, prijateljima, obitelji.

Što je stanje "biti"? To je stanje kada smo svjesni svoga tijela, svojih misli i onoga što se događa u trenutku ovdje i sada. Za nas, našu dobrobit, učinkovitost na poslu i u životu, bilo bi dobro da što više vremena provedemo u stanju "biti".

Kako to postići? Sama spoznaja da postoji drugi način korak je naprijed. Nova mogućnost koju možemo izabrati. Postoji i jedna mala tehnika koju možemo naučiti primjenjivati, ja je zovem 3P.

P - Primijeti

P - Poništi

P - Prekorači

Primijeti: Promotrite svoje misli. Primijetite što um stalno vrti. Iste strahove, frustracije, nezadovoljstva. To je vrtlog stanja "raditi".

Poništi: Super, primijetili smo što nam um radi. I drugi korak je da prestanemo raditi ono što smo navikli raditi. Zaustavimo se i dišimo 30 sekundi. Kao da disanjem želimo otpuhati te misli. Poput vjetra što nosi lišće.

Prekorači: Usmjerili smo svoju pozornost na disanje i nismo se vratili na stare misli. Prekinuli smo automatsku radnju. Naviku koju smo stvorili.

Kakve god su misli prolazile glavom u tom trenutku, naše tijelo je reagiralo na njih. Kada smo obratili pozornost na disanje, tijelo je počelo drukčije reagirati. Počelo se opuštati.

Mi živimo i radimo. I nije nam moguće stalno biti u stanju usmjerene pozornosti na  disanje, senzacije u tijelu ili zvukove. Ovom tehnikom mi pomažemo sebi da se izbavimo iz vrtloga misli i opustimo. Da se vratimo na radnju koju smo obavljali u tom trenutku sada na drugačiji način, iz mira i stabilnosti. Svjesni ste ovoga puta da ste u stanju "raditi" i birate biti u njemu na nov, opušten, svjesniji način.

Više o Dubravki doznajte na www.dubravkafazlic.com

Dubravka Fazlić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci