Dubravkin mindful dnevnik: Kako stvoriti radost koja nam nedostaje?

Terapeutska savjetnica, poduzetnica i učiteljica mindfulnessa Dubravka Fazlić danas nam priča o jednoj 'The torbi', unutarnjem zadovoljstvu i ispunjenosti i čistoj radosti. Čitajte Dubravkin dnevnik i prepoznajte signale koji vas vode kroz život...

'The torba' - situacija koje se uvijek rado sjetim

Hodala sam gradom i ugledala nju, “The torbu”. Bila je to tada za mene torba nad torbama i nije bila sama, imala je i novčanik - baš njen. Gledala sam je zaljubljeno.

Otišla sam doma, ona mi je bila u mislima, pratila me poput sunca. Ispričala sam prijateljici sve o svom novom predmetu zaljubljenosti koji me činio tako sretnom. Zajedno smo otišle izvidjeti situaciju, možda je prvotni zanos splasnuo? Nije, bio je još tu. Uzela sam torbu, pogledala Robertu i tada mi je ona rekla: "Sviđa li ti se? Imaš li novca da je platiš, a da se ne brineš?". Ja sam samo nijemo kimala. "Onda je kupi. Radila si jako puno, uzmi si je". Torba je bila kupljena.

Zašto je ta situacija ostala tako duboko usađena u meni? To je bio moj način iskazivanja ljubavi prema sebi. Jedini koji sam znala. Osjećaje radosti i zadovoljstva doslovno sam kupovala. Bile su to stvari, hrana, pa i prijatelji. To su bili umjetno stimulirani osjećaji. Da ne bih morala pogledati u sebe i zapitati se koji je zapravo razlog što kupujem još jednu torbu, cipele, haljinu? Što se skriva unutar mene? Od čega bježim? Što si bojim priznati?

Različite radosti

Danas je to drugačije. Naravno da još uvijek kupujem torbe, cipele i sve što mislim da mi je potrebno i da će me uveseliti, samo danas razumijem i znam na koji način osjetiti tu radost unutar sebe. Ne moram je poticati vanjskim stvarima. Zatvorim oči i pogledam unutar sebe. Tu se nalazi radost.

Postoje različite radosti. Ona koja nam daje jasnu sreću. I bujna, neobuzdana radost puna zadovoljstva. Te radosti u nama stvaraju dva hormona. Točnije, neurotransmiter serotonin koji nam daje jasnu sreću i hormon dopamin koji u nama budi neobuzdanu radost punu zadovoljstva.

Kako povisiti razinu serotonina?

- Provoditi vrijeme vani, na suncu i danjem svjetlu. U nedostatku sunca, u kući napraviti dobro osvjetljenje.

- Paziti na položaj tijela. Savijena leđa i spuštena ramena smanjuju razinu serotonina i dovode do osjećaja stida i krivice.

- U prehranu uvrstite namirnice koje potiču proizvodnju serotonina. Tvrdi sir, krem sir, jaja, gljive, grah, proso, heljda.

- Bar 20 minuta dnevno odvojite na šetnju ili bilo koji sport.

Količina serotonina u organizmu i dobrog raspoloženja dvosmjerna je cesta. Povećanjem serotonina stvara se dobro raspoloženje, kada se javi dobro raspoloženje, serotonin se počinje proizvoditi.

Nakon nekog vremena to mi nije bilo dovoljno, trebala sam nešto više. I našla. Za mene je radost povezana s unutarnjim osjećajem ljubavi prema sebi. To je bujna, neobuzdana radost puna zadovoljstva.

Kako povećati unutarnji osjećaj radosti?

Meditacijom ljubavi prema sebi. Krenite polako. Postavite si izazov da ste usredotočeni isključivo na sebe i ljubav prema sebi.

Postanite svjesni svoga tijela. Naš um ima svoj tempo. Naše tijelo ima svoj tempo. Kada postanemo svjesni svoga tijela i njegovih potreba, ono nas tjera da usporimo. Svjesnost o tjelesnim osjetima najvažniji je kanal ljubavi prema sebi.

Lezite na pod ili na krevet. Smjestite se udobno. Zatvorite oči i lagano počnite “upoznavati” svoje tijelo. Obratite pozornost na svoj nožni palac, osjetite ga, primijetite, potom prebacite pozornost na prst do njega i tako redom. Potom osjetite zglob na nozi i kakav je osjećaj kada svu svoju pozornost posvetite njemu. Potom primijetite stopalo i kako ga osjećate? Osjećate li što u njemu? Postupno se penjite po tijelu i povezujte se sa svim dijelovima tijela koji vam padnu napamet. Osjetite senzacije poput boli, zatezanja, bockanja, trnaca, primijetite gdje se one nalaze. Nemojte ih analizirati, samo primijetite, obratite pozornost na njih toliko da znate da su one tu i krenite dalje. Putujte tako svojim tijelom dok ne dođete do samog tjemena. Potom osjetite s punom sviješću i pozornošću čitavo tijelo. Možda prvi put na ovaj način i samo primijetite koje su vam misli došle kada ste ga tako prvi put osjetili. To je vaše tijelo.

Osjećaj radosti dolazi iz unutarnje harmonije. Tu harmoniju stvaramo odlukama o odnosima, jelu, piću, vrijednostima, emocijama, reakcijama. Meditacija nam pomaže da primijetimo obrasce ponašanja i razmišljanja iz kojih dolaze odluke i reakcije.

Radost nam dolazi u raznim oblicima, ona bujna radost puna zadovoljstva dolazi iz nas. Umiriti um u današnjem svijetu predstavlja izazov. Ne mora biti tako. Tu sam za vas ako odlučite da želite naučiti kako ga umiriti.


Više o Dubravki doznajte na
www.dubravkafazlic.com.


Pročitajte i:

Dubravka Fazlić: Smršavjela sam 37 kilograma, potpuno promijenila život i postala istinski dobra prema sebi

Dubravka Fazlić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci