Dubravkin mindful dnevnik: Debela ili ljuta? Ili oboje?

Nekad sam bila pravi stručnjak u dijetama - sve sam ih znala i provodila. I nakon svake od njih bila sam sve teža. I duboko u sebi sve nesretnija i sve bjesnija... Izašla sam iz tog začaranog kruga i pružam vam ruku (i jedan jako zgodan alat) da si pomognete ako se prepoznajete u ovoj priči...

Dubravka Fazlić

Dubravka Fazlić

Dijeta za dijetom, a ja svaki put sve teža

Kako nam se bliži toplije vrijeme, sve više razmišljamo o dijetama. Mogu slobodno reći da sam nekad bila pravi mali stručnjak u tome. U dijetama. Koja je trenutno top. Koja brzo skida par kila. S kojom se moram malo pomučiti da bih skinula veći broj kilograma.

Dijeta na brojeve. Te se rado sjećam jer sam skinula puno kila i zablistala u crvenoj haljini na maturalnoj večeri. Izgubila sam negdje papir s tom dijetom i to je 100% bio razlog što su se sve kile vratile i još malo dodatno. Kada se sjetim dijete s čarobnom juhom. Nakon nje od mirisa i okusa kuhanog celera godinama mi se dizao želudac. Dijeta za dijetom, a ja svaki put sve teža.

Vidjela sam svoj odraz u ogledalu, ali nisam vidjela sebe

Da ste me tada pitali jesam li sretna, rekla bih da jesam. Na van, sve je izgledalo super. Super život, izlasci, prijatelji, posao. Bilo je svega. Nasmijana i ogorčena. Naizgled sretna, a u sebi bijesna. Na sebe i na cijeli svijet.

Kada bih se spremala za izlazak, gledala sam se u ogledalo i šminkala. U biti, nisam se gledala. Radila sam radnju, nanosila šminku. Vidjela sam svoj odraz u ogledalu, a nisam vidjela sebe. Da sam pogledala, što bih vidjela? Vidjela bih osobu koju sam stvorila svojim mislima. Debelu osobu.

Nisam se nikada nazivala onim pogrdnim imenima, prasica, krava debela kao što su mi neke klijentice znale reći da su govorile sebi. Ja sam sebe nazivala debelom. I nisam se gledala u ogledalo. Jednostavno sam izbjegavala vidjeti svoj odraz i suočiti se s realnošću. Jer kako znaju biti kritične, tako naše misli znaju lijepo stvoriti ružičastu realnost. Pa sam ja sebi stvorila u mislima super sliku o sebi, kako sam zgodna, seksi, lijepa. Sve dok se ne pogledam u ogledalo. Tada taj moj ružičasti balončić pukne i puf! u realnosti sam.

Debela, ljuta, nesretna.

Dubravka FazlićDubravka nekad...

Zašto sam bila ljuta?

Na što sam bila ljuta? Bila sam ljuta jer se nisam mogla ni znala izboriti za sebe. Nisam znala reći ne.

Nisam radila posao koji sam željela. Ispunjavala sam tuđa očekivanja. Silno sam željela da me se voli i jednostavno sam ljudima od kojih sam tražila ljubav sve dopuštala. Obitelji, dečku, prijateljima. Osjećala sam da me život i okolnosti pritišću i da nema izlaza iz toga. Ili ako ima, cijena je previsoka. Morala bih izgubiti nešto jako vrijedno da bih dobila sebe i procijenila sam da ja nisam vrijedna toga.

Potreba za hranom kao vrata u unutarnji svijet

Bilo bi nam lakše da znamo učiti na tuđem primjeru. Kaže se da se mijenjamo kada je cilj dovoljno atraktivan ili patnja snažna. Iskustvo mi govori da se mi ljudi nažalost mijenjamo većinom kada je patnja velika. Tako je bilo i kod mene.

Tada nisam pomislila posegnuti za još jednom dijetom. Jedan dio unutar mene zvao me, bila mu je potrebna pažnja. To je bio taj dio koji sam stalno držala na dijeti.

Moja potreba za hranom bila su vrata u moj unutarnji svijet. I tada sam se zapitala što ja to zapravo hranim.

Koji je izvor ljutnje? Zašto je zadržavam u sebi? Što mi dobro ona donosi? Što bih izgubila kada bi ljutnja nestala?

Za čim žudim u životu, a bojim se posegnuti za tim?

Ljutnja je povezana i s osjećajem kontrole.

Što želim kontrolirati u životu?

Nad kojim područjem u životu imam osjećaj da sam izgubila kontrolu?

Mi zapravo nemamo kontrolu nad našim životom, ona je samo privid. Daje nam osjećaj sigurnosti i stabilnosti. Kada se taj osjećaj poljulja, postajemo ljuti.

Dubravka: Smršavjela sam 37 kilograma, potpuno promijenila život i postala istinski dobra prema sebi

Što je zapravo dijeta?

Na koji način se riješiti stalne potrage za novim dijetama?

Krenite tako da prigrlite dijetu za što ona zapravo jest.

Korijen riječi dijeta (lat. Diaeta) označava uredan način života s obzirom na hranu, piće, spavanje i odmaranje, odnosno njegovanje zdravlja. Dakle, pravo značenje riječi dijeta nije u kratkoročnim rješenjima.

Njegujte svoj um duh i tijelo i prihvatite ga kao cjelinu.

Sjesti sam sa sobom iznimno je izazovno, nekima i jako teško. Pogledati i vidjeti što se to nalazi u našoj nutrini nekima je nerazumljivo. Kako to učiniti? Navikli smo gledati očima širom otvorenim prema vanjskom svijetu. Ovaj put potrebno je zatvoriti oči i pogledati u svijet koji se krije iza naših kapaka. Svijet misli, emocija, tjelesnih senzacija. Naučiti slušati poruke tijela, osjećati i razlikovati emocije, primjećivati misli i tjelesne osjete. Tada će naša potreba za hranom otići u drugom smjeru.

Potražite pomoć. Dijete do sada nisu uspijevale, možda je vrijeme da iskušate nešto drugo? Odaberite rad na sebi i osjetit ćete mnogobrojne dobiti. Jedna od njih je smanjenje kilograma i sa sigurnošću mogu reći da mi je na kraju ta bila najmanje važna. Putovanje i ono što sam postala, e to je što je važno. To je čime se danas ponosim. Volim sebe, primjećujem svoje misli, emocije i senzacije u tijelu. Bolja sam prema ljudima iz svoje okoline. Zar nije to ono što je vrijedno?

Dubravka Fazlić

Divna vježba iz mindfulnessa koja nam pomaže čuti poruke tijela

Podijelit ću s vama divnu vježbu iz mindfulness prakse koja se zove body scan. Na nježan način spajate se sa svojim tijelom tako da ga osjetite, a ne samo da mislite o njemu. Omogućava nam da istražimo koje nam poruke tijelo šalje iz trenutka u trenutak, a to nam može pomoći da lakše funkcioniramo kada nas nešto boli, napeti smo ili pod stresom.

Tijekom vježbe možete osjetiti lepezu senzacija od topline, do napetosti, težine, lakoće i toga da uopće ne osjećamo senzacije. Smisao nije da nešto mijenjamo, već da osjetimo. Dok radite body scan mozak će vas često odvesti na putovanje mislima. Kada primijetite da se to dogodilo, nježno vratite pozornost na dio tijela gdje ste stali. Tijelo ima svoju mudrost, ono je naša antena u svijet. Kada obratimo više pozornosti na njega, bolje shvatimo što želimo, koje su naše potrebe i sto želimo otpustiti.

Vježba body scan

Smjestite se udobno, možete i leći. Zatvorite oči. Dopustite si da utonete u ugodnu tišinu par trenutaka.

Obratite pozornost na disanje. Na udah i izdah. Nemojte mijenjati tempo ili način na koji dišete. Uživajte u disanju, ovoj divnoj životnoj energiji. U svakom udahu i izdahu.

Kada vam um odluta, nježno vratite fokus na disanje. Koliko god puta da se to dogodi, da vam um odluta. To je ok. To je um. Nježno vratite fokus na disanje.

Započnite body scan tako da obratite pozornost na nožne prste. Kakav je to osjećaj kada osjetite prste. Dodir čarapa na njima, obuće, ako ste u njoj. Primijetite osjećate li hladnoću, toplinu, stezanje ili ništa. Obratite pozornost na sve sto osjetite.

Nastavite body scan polako, obraćajući pozornost na druge dijelove tijela.

Gležnjeve

Listove

Koljena

Bedra

Kukove

Prsa

Ramena

Vrat, glavu, lice

Ponovo vratite pozornost na dah. Na udah i izdah. Polako otvorite oči.

Više o Dubravki doznajte na www.dubravkafazlic.com

Dubravka Fazlić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr