Kad nekoga pojede vlastiti imidž...

Živimo u civilizaciji konzumerizma, vremenu društvenih mreža i svako malo se trebamo podsjećati da je važan život kakav jest, a ne kako izgleda...

Doktor taj i taj

Sve što nosimo, zračimo, pokazujemo prema van predstavlja našu osobnost i govori nešto o nama. Od natpisa na majici koju nosimo, preko knjiga o kojima razgovaramo do posla kojim se bavimo. Pitanje je – koliko smo to zaista mi, a koliko je to slika o sebi koju želimo predstaviti? Koliko je autentičan naš imidž?

Mi ljudi smo takva bića da mnogo toga radimo za druge. Svoj posao možemo obavljati „iz sebe“, a možemo ga odrađivati i „iz uloge“, odnosno forme koja ostavlja dobar dojam. Primjerice, makar radio po ispraznom automatizmu, liječnik će pregledati određeni broj pacijenata koji mu tijekom dana dolaze u ordinaciju. Razlog što neće promijeniti posao koji ga iscrpljuje je zvučnost titule. Dobar imidž. Doktor taj i taj.

Život kakav jest ili kako izgleda

Sve može postati imidž. Profesija, hobi, djeca, osobni razvoj, ljubavna veza. Sve se to može „imati“, umjesto da se živi. Stvar prestiža može biti igranje tenisa ili golfa, ponos na diplomu kćeri ili sina, završen majstorski stupanj reikija, partner koji dobro izgleda. Svaki aspekt života može postati toliko izvanjski i prazan da opstaje samo u funkciji pokazivanja, samo radi tuđih pogleda.

A što više glorificiramo vanjski stil, to smo udaljeniji od istinskog, unutarnjeg stila života. Živimo u civilizaciji konzumerizma, vremenu društvenih mreža i svako malo se trebamo podsjećati da je važan život kakav jest, a ne kako izgleda.

Gledatelj, kritičar

Gubeći se u imidžu, čovjek se raspršuje, odlazi od sebe, izlazi iznutra prema van, gleda se iz perspektive koja nije autentično njegova i samim time nije dovoljno stvarna.

Ne gledajući u sebe, čovjek se od svojeg unutarnjeg svijeta sve više udaljava. Vanjski svijet samim time također postaje manje zbiljski, manje autentičan jer ga se ne doživljava takvim kakav jeste, već je stavljen u određenu funkciju – u funkciju gledatelja, procjenitelja, zadovoljnog ili nezadovoljnog kritičara.

Dobra reklama ne jamči kvalitetu

Uzmemo li u obzir trenutačno stanje zapadnog društva, investiranje osobnosti u imidž je sasvim logična posljedica civilizacijskih stremljenja. Kad prolazimo ulicama, ono što našu percepciju svako malo okupira je jumbo-plakat, svjetlucavi natpis, velika nasmijana glava s bocom izvorske vode ili mobitelom na uhu.

Pri tome, dobra reklama ne jamči kvalitetu proizvoda, baš kao što ni nečiji dobar imidž ne jamči kvalitetu osobe. Reprezentativni okviri mogu biti domišljati i kreativni, ali ne moraju govoriti ništa o unutarnjoj istini.

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci