Treba li vam dopaminski post?

Zahvaljujući modernom načinu života ispunjenim tehnologijom i zabavom, naš mozak se neprestano stimulira. Time dolazi do osjećaja rastrojenosti, nemotiviranosti, ali i tjeskobe. Ako se teško koncentrirate, osjećate prazninu ili potrebu za usporavanjem i osluškivanjem svoje nutrine, možda biste mogli dati šansu dopaminskom postu

Još se prije par godina ovisnost o tehnologiji počela uspoređivati s onom o duhanu. Da bismo se oslobodili loše navike nesvjesnog, višesatnog "skrolanja" i učestalog provjeravanja mobitela, kalifornijski predvodnici trendova iz Silicijske doline osmislili su tzv. dopaminski post.

Riječ je o wellness konceptu koji nas želi osloboditi ovisnosti o tehnologiji ali i cijeloj plejadi popratnog impulzivnog, ponekad i štetnog ponašanja koje ono povlači sa sobom.

Iako nema službene definicije, dopaminski post uključuje, na određeni period, izbjegavanje većine stimulirajućih aktivnosti koje bismo opisali kao razbibrigu i ugodu. Misli se na: korištenje društvenih mreža, ali i na višesatno gledanje serija, slušanje glazbe, konzumiranje nezdrave hrane, seks, pa čak i tjelovježbu.

Filozofija, koja leži iza ove pomalo drastične ideje, je da izbjegavanjem ovih "užitaka" ograničimo izloženost brzim i kratkim otpuštanjem neurotransimetra dopamina koji kontrolira reakciju mozga za nagradu i užitak, motivaciju i fokus.

Znanstveno objašnjenje koje se krije iza ovog novog trenda je da dopamin izaziva osjećaj ovisnosti, i da se neprestanim povećanjem razine dopamina razvija naviku, zbog čega nam je za isti osjećaj ugode potrebna sve veća doza dopamina.

Ako ćete se, tjedan dana ili duže, pridržavati dopaminskog posta, utemeljitelji koncepta tvrde da ćete s većim guštom uživati u jednostavim životnim radostima i da ćete životu pristupati s novo pronađenom energijom i motivacijom.

 

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci