Seks ljeti nije dobar?

Ako vam treba dobar izgovor za miran san, citirajte ajurvedske liječnike koji kažu da pretjerana seksualna aktivnost ljeti nije preporučljiva. Evo koje se aktivnosti, sportovi i odjeća preporučuju

Izbjegavajte izravno izlaganje suncu između 10 i 16 sati. Šetnje tijekom svježih večeri pod mjesečinom smiruju pittu, element vatre, kao i nošenje odjeće od pamuka i svile u kojima koža može disati.

Rashladne boje
(one koje reflektiraju sunčevu svjetlost) su bijela, siva, plava, ljubičasta i zelena. Nosite nakit od sandalovog drveta, žada, bisera, ametista, mjesečevog kamena, malahita ili srebra. Pokrijte glavu šeširom široka oboda.

Za vrijeme ljetnih vrućina najbolje je plivati i vježbati jogu. Ako više volite bicikl ili trčanje, bavite se time rano ujutro ili navečer, kad su temperature niže.

Prije spavanja u tjeme i tabane utrljajte kokosovo ulje. Tabane možete namazati i ricinusovim uljem, koje je također dobro i kad vas peku oči (po jednu kap u svako oko). Koliko god je moguće, spavajte na desnom boku da rashladite tijelo i izbjegavajte pretjerane seksualne aktivnosti. Jasmin i ruže u spavaćoj sobi također umiruju pittu.

Meditirajte barem 15 minuta svaki dan jer meditacija nas uči da se isključimo od briga koje nas preplavljuju tijekom dana te nas osvježava, umiruje, usrećuje i poboljšava koordinaciju između tijela, uma i duha. Zamislite prizor iz prirode – plažu obasjanu mjesečinom ili šumarak u hladu kraj potoka ili bilo koje drugo mjesto koje vas opušta. Proširite vizualizaciju i zamislite što biste mirisali i osjetili (npr. miris borova, pijesak pod stopalima). Dopustite svim svojim osjetilima da se nježno uključe u vizualizaciju.

Pozdrav Mjesecu (Chandra Namaskar) te pranajame koje hlade tijelo poput sheetali i sheetkari (pogledajte naš tekst 'Vježbe disanja za rashlađivanje') ili jednostavnog disanja na lijevu nosnicu su preporučljivi.

Željka Ciganović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci