Periodički post: 4 metode za poboljšanje zdravlja i ljepote

Bilo da želite izgubiti kilograme, povećati razinu energije, osnažiti imunitet ili poboljšati zdravlje, periodički post je, čini se, odlično rješenje. Kako bi ga se što lakše pridržavali, potrebno je odabrati onu metodu koja najviše odgovara vašem stilu života

Dugotrajan gubitak kilograma. Zaštita od dijabetesa, srčanih bolesti i raka. Poboljšano zdravlje mozga. Snažniji imunitet. Pojačana fizička izdržljivost i snaga. Ovo su samo neke od dobrobiti koje se vezuju uz periodički ili povremeni post - prakse hranjenja u određenim vremenskim intervalima.

Premda je više različitih metoda posta, sve se vrte oko konzumiranja hrane u određenom vremenskom razdoblju i suzdržavanja od hrane i određenih napitaka u drugom periodu. Osnovna premisa periodičkog posta je da, jedući normalno nekoliko sati dnevno ili nekoliko dana u tjednu a drugima izbjegavajući hranu, možemo poboljšati svoje zdravlje.

Kako biste odlučite koja metoda posta vam najviše odgovara preispitajte svoj stil života i razmislite što želite postići. U koje ste doba dana najviše gladni? Kada se budite i kada idete spavati? U koje vrijeme vježbate?Želite li izgubiti kilograme? Smanjiti unos slatkoga ili nešto drugo? Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da utvrdite koji vam model periodičnog posta najviše odgovara.

Metoda 16:8

U ovoj vrsti dnevnog periodičkog posta dopušteno je jesti 8-10 sati u danu, što omogućuje konzumaciju dva-tri obroka, dok se preostalih 16 sati (za muškarce) tj. 14 sati (za žene) posti.

periodički post ženaPrimjerice, volite li doručkovati, doručkujte u osam sati, a zatim ručajte oko podne jer je idealan razmak između obroka četiri sata, a posljednji obrok u danu pojedite prije šesnaest sati. Ako preskačete doručak, jutro započnite crnom nezaslađenom kavom ili čajem kako biste ostali u režimu posta. Ova se vrsta posta može provoditi i nekoliko dana u tjednu ali u tom slučaju uvijek odaberite iste dane kako bi se ustalio ritam.

Metoda 18:16 ili 20:4

Vrijeme posta može se produžiti i na 18 ili 20 sati na dan. U tom slučaju imat ćete samo jedan obrok na dan što znači da ćete se morati odreći večere ili doručka.

Metoda 6:1

Odlučite li se za cjelodnevni post jednom na tjedan, vrijeme trajanja posta iznosit će gotovo 36 sati (uključujući vrijeme koje provedete spavajući). To bi, primjerice, izgledalo ovako: večera oko sedam sati uvečer a sljedeći obrok doručak prekosutra u sedam ujutro. Za post odaberite dan u tjednu koji vam najviše odgovara. Cjelodnevno se može postiti 2-3 neuzastopna dana u tjednu ali ne duže od jednog dana u komadu.

Post svaki drugi dan (ili jedi-stani-jedi)

U ovom slučaju, jedan dan se jede, drugi dan se posti. To znači da se redovito izmjenjuju 12-satna razdoblja unošenja hrane i 36 satna razdoblja neunošenja hrane.

Savjet +

  • Koju god metodu odabrali, pobrinite se da se tijekom faze jedenja hranite nutritivno vrijednim namirnicama kako biste dobili sve neophodne hranjive tvari i pijete dovoljne količine tekućine.
  • Post se ne preporučuje bolesnim osobama, osobama koje uzimaju lijekove, osobama koje pate od bilo kakvog poremećaja hranjenja ili su pothranjene (indeks tjelesne mase 18 ili niži), baš kao ni trudnicama, dojiljama i djeci. U svakom drugom slučaju, ako ste zdrav žena ili muškarac, možete požnjeti mnogobrojne benefite posta.

Možda bi vas moglo zanimati i:

Vodič kroz post

Je li post tajna dugog života?

Magda Dežđek

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci