Vježbanje smanjuje simptome depresije i na još 5 načina doprinosi mentalnoj dobrobiti

Ako vježbate, vjerojatno ćete vidjeti mnoge fizičke dobrobiti. Međutim, mnogi ljudi ne shvaćaju da redovita tjelesna aktivnost može uvelike koristiti i mentalnom zdravlju. Evo šest načina na koje rutina vježbanja može pozitivno utjecati na vašu mentalnu dobrobit

1. Smanjuje stres

Tjelovježba je dokazano sredstvo za uklanjanje stresa. Povećava proizvodnju kemikalija u vašem mozgu koje vam mogu pomoći u obradi stresnih događaja, kao i koristiti vašoj cjelokupnoj spoznaji. Što redovitije vježbate, to bolje funkcioniraju središnji i simpatički živčani sustav vašeg tijela.

Tjelesna aktivnost također potiče vaš mozak da oslobodi endorfine koji poboljšavaju raspoloženje. Bez obzira na aktivnost koju odlučite raditi, osjetit ćete te blagodati. Upišite se na plivanje ili jednostavno počnite hodati ili trčati i počet ćete osjećati kako se oslobađate od stresa.

2. Smanjuje anksioznost

Aktivacija može uvelike smanjiti simptome anksioznosti. Ti isti endorfini za ublažavanje stresa mogu vam smiriti živce i pomoći vam da se umirite. Da biste uistinu iskoristili pogodnosti za ublažavanje tjeskobe, budite pažljivi i koncentrirani dok vježbate. Primijetite kako se vaše tijelo osjeća dok se kreće, ritam disanja, osjete na koži i bilo koje druge tjelesne osjećaje koje imate. To će vam pomoći ukloniti vaše teške misli i brige. Tjelovježba također može pomoći u opuštanju mišića i reguliranju disanja.

Ako osjećate kako tjeskoba jača, brzo prošećite ili trčite na mjestu kako biste počeli osjećati djelovanje endorfina. Stvaranje uobičajene rutine tjelesne aktivnosti pomoći će vam da ti osjećaji teku i olakšat će vam kontrolu nad simptomima anksioznosti s kojima se susrećete.

vježbanje

3. Smanjuje simptome depresije

Prema mnogim istraživanjima, vježbanje može biti gotovo jednako korisno kao i lijekovi za liječenje blage do umjerene depresije. Redovite aktivnosti mogu imati brojne pozitivne učinke na vaš mozak, uključujući stvaranje novih obrazaca neuralne aktivnosti koji vam mogu pomoći da se osjećate pozitivnije i smirenije. Vježba također može odvratiti pozornost od problema, omogućujući vam da se neko vrijeme usredotočite na svoje fizičko tijelo. To vam može pomoći da prekinete krug negativnih misli koje imate ako ste depresivni.

4. Povećava samopouzadnje

Povećanje samopouzdanja može imati puno pozitivnih utjecaja na vašu ukupnu dobrobit. Redovita fitnes rutina u kombinaciji s drugim životnim promjenama može transformirati cijeli vaš život i donijeti vam razinu samopouzdanja za koju niste znali da je moguća. Osjećat ćete se bolje u svom tijelu i odjeći, pristupiti socijalnim situacijama s manje tjeskobe i osjećati se snažnije i fizički i mentalno. Postavite sebi neke ciljeve vježbanja i kad ih počnete savladavati jedan po jedan, osjetit ćete kako vam samopoštovanje raste sve više i više.

žena vježbanje

5. Smanjuje mentalnu "maglu"

Kako starite, vaš mozak počinje gubiti neurone i sivu tvar, što utječe na vaše pamćenje i spoznaju. Redovitim kardio vježbama otkucaji srca i protok krvi se povećavaju i postaju učinkovitiji. To pomaže vašem mozgu da stvori nove neurone što može dovesti do boljeg rada mozga u cjelini. Studije su također pokazale da je povećani unos kisika koji se javlja tijekom vježbanja snažno povezan s povećanjem sive tvari.

6. Olakšava spavanje

Često ljudi koji imaju nesanicu ili probleme sa spavanjem vide ogromna poboljšanja kada usvoje režim vježbanja. Količina vremena potrebnog za uspavljivanje se smanjuje, a san postaje dublji i mirniji.

Povećanje ukupne razine tjelesne spremnosti i gubitak kilograma također mogu drastično smanjiti rizik od nastanka opstruktivne apneje u snu, što rezultira izuzetno narušavajućim obrascima spavanja, kao i mnogim zdravstvenim rizicima. U kombinaciji s ostalim pozitivnim učincima smanjenog stresa i anksioznosti, tjelovježba tijekom dana može vam pomoći da postignete puno bolji noćni odmor.

Zdravlje se ne odnosi samo na fizičko tijelo. Ostati mentalno zdrav trebao bi biti prioritet u bilo čijem životu, a vježbanje je sjajan način da se to postigne. Dodajte neku aktivnost u svoj život kako biste poboljšali svoje cjelokupno zdravlje.

Izvor: consciousreminder.com

Ostali članci