Koliko vremena vam je potrebno da formirate naviku koje ćete se držati?

Želite li usvojiti novu naviku i držati je se, neka vas ohrabri činjenica da je znanstveno dokazano kako se to ne može postići preko noći

Stvaranje navika

Neka se ponašanja lakše razvijaju od drugih, ali postoji ta sveprisutna ideja da je za stvaranje navike potreban 21 dan. Ideja seže iz knjige koju je 1960. godine objavio kozmetički kirurg Maxwell Maltz. Ipak, komunikacijska patologinja i neuroznanstvenica Caroline Leaf, tvrdi: "Navike se ne stvaraju za tri tjedna, već za devet tjedana".

Zašto je za stvaranje navike potrebno devet tjedana?

21-dnevni vremenski okvir zapravo je značajan kada je u pitanju stvaranje navika. Ta tri tjedna označavaju početnu fazu.

"Potrebna su tri tjedna da bi se postigli gama vrhovi u mozgu, što znači da možemo izmijeniti misli", objašnjava Leaf. Zamislite ove moždane valove kao manje plime i oseke na plaži - oni su važni jer omogućuju formiranje novih spojeva u mozgu, ali su prolazni. "Da bi valovi postali dovoljno snažni da utječu na promjenu ponašanja, trebaju nam još 42 dana."

Leaf je provela istraživanje na ljudima koji pate od anksioznosti i testirala njihove moždane valove prvi dan, 21. dan, 63. dan i točke između. Bitne promjene događale su se u roku od tri tjedna kada su moždani valovi počeli pravilno teći, a do kraja devetog tjedna su se ustabilili.

Osim anksioznosti koju neki stručnjaci smatraju navikom, ta se znanost može primijeniti i na bilo koju drugu lošu naviku. Ohrabrujući aspekt koji treba zapamtiti kada je u pitanju stvaranje navika: Možda na početku nećete biti svjesni učinaka. 

"Istraživanje pokazuje da vaš nesvjesni um i vaše tijelo znaju prije nego što to učinite, pa će se promjene dogoditi u vašem mozgu. Morat ćete devet tjedana vjerovati tom procesu promjene“, kaže Leaf.

Zaključak

Iako 21 dan označava važan korak za stvaranje nove navike, prema Leaf, punih devet tjedana ključ je za postizanje održivih promjena. Ako želite u svoj život uvesti novu praksu ili, možda, otpustiti nešto što vam više ne služi, nemojte se uznemirivati ako isprava proces ne teče glatko. Možda će trebati samo malo više vremena da se nova navika održi.

Izvor: mindbodygreen

Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Ostali članci