Zaboravite na formulu 8 čaša vode na dan. Liječnica pojašnjava koliko vode bismo zapravo trebali popiti

Iz nekog razloga, osam čaša vode postao je standard za dobru hidraciju. Međutim, dr. Cohen objašnjava da ne postoji idealna kvota za sve...

Koliko bismo vode trebali popiti u danu?

Brzo! Koliko vode moramo popiti u jednom danu? Ako ste odmah pomislili na osam čaša vode, niste jedini.

Međutim, prema liječnici integracijske medicine dr. Dani Cohen, koautorici knjige Quench, vrijeme je da pobliže promotrimo taj zlatni standard o kome stalno slušamo. “Osam čaša vode dnevno – to je izmišljeno“, tvrdi dr. Cohen u podcastu Mindbodygreena.

Budimo iskreni: kako je moguće da dvoje ljudi potpuno različite građe tijela, okolišnih uvjeta i stilova života imaju jednaku potrebu za vodom? “Nema nikakvog smisla“, dodaje.

Izračunajte koliko je vode potrebno vašem organizmu

Prema dr. Cohen, nemoguće je svakome paušalno odrediti točnu količinu. Kao neku okvirnu količinu, možemo računati da svoju tjelesnu masu u kilogramima pomnožimo s 30 i dobijemo okvirnu količinu vode u mililitrima. Na primjer, ako osoba ima 70 kilograma, treba popiti 2100 mL vode.

Ovo je malo više personalizirani izračun od pristupa “8 čaša dnevno“, ali nije savršen. Dr. Cohen navodi kako ta brojka može uvelike ovisiti o vašim životnim navikama: “Ako ste na ketogenoj dijeti ili jedete samo meso, vjerojatno će vam biti potrebne mnogo veće količine vode jer je ovakva dijeta siromašna tekućinom“. Također, ako prakticirate HIIT-tjelovježbu – što se više znojite, gubite više tekućine te ćete trebali popiti više vode.

U skladu s tim, objašnjava dr. Cohen, možda će vam trebati i manje vode nego drugima – nemojte na silu ispijati puste litre vode kako biste prešli neki magični prag. “U trendu je pijenje gotovo 4 litre vode dnevno“, kaže. “To može biti potrebno nekim ljudima, ali za većinu je to prevelika količina vode. Moguće je pretjerati“.

Sve u svemu? Iako se možete voditi općenitim pravilom, samo vi možete znati koja je idealna količina vode koju trebate popiti svaki dan. Kao što kaže dr. Cohen, “Jedino vi možete znati kako je živjeti u vašem tijelu te što mu je potrebno“.

Znakovi da ne pijete dovoljno vode

Dakle, kako možete znati da vam je potrebno više vode od količine prema izračunu dr. Cohen? Doktorica nam kaže da nam tijelo šalje male znakove blage dehidracije. Ako osjetite neki od simptoma u nastavku, možda trebate povećati unos vode.

  1. Boja mokraće. Klasični je savjet provjeriti boju mokraće. Je li boje slame, tamnožuta ili bistra? Prema dr. Cohen, znak optimalne hidracije je mokraća svijetložute boje. “Ne treba biti bistra, a ne smije biti niti koncentrirana ni pretamna“.
  2. Koliko često mokrite. Još jedan pokazatelj, kaže dr. Cohen, je koliko često u danu idete mokriti. Općenito, odlazak na mokrenje svaka dva do tri sata znak je dobre hidracije. “Tako bi trebalo biti“, objašnjava. “Ne vjerujemo kako većina nas tako i radi jer po cijele dane sjedimo i radimo za računalom“.
  3. Poslijepodnevni umor. Možda poistovjećujete umor koji se javlja oko 15 sati s nedostatkom šećera u krvi te posežete za energetskom pločicom kako biste održali energiju. Međutim, prema dr. Cohen: “Većinu se vremena radi o tome da niste dobro hidrirani“. Naravno, pad razine šećera u krvi također se može dogoditi, ali je li vam mokraća svijetložuta, a vi se unatoč tome osjećate umorno? Možda je rješenje u čaši vode.

Izvor: mindbodygreen.com

Tena Ožegić

Ostali članci