Ajurvedski savjeti za putovanje koji čuvaju zdravlje i mir

Putovanja su vrlo uzbudljiva i prilika su za stvaranje novih uspomena kojih ćemo se rado sjećati. Zabava započinje već samim planiranjem putovanja, kao i željnim iščekivanjem dana kada ćemo se napokon otisnuti na neko novo mjesto. Ipak, ako se dobro ne pripremimo, putovanje može ostaviti neželjene posljedice na tijelo i um. Ajurveda stoga nudi odlične praktične savjete koji će vam omogućiti da uživate u putovanju punim plućima...

Utjecaj promjena na organizam

Priroda putovanja promjenjiva je i nepredvidljiva, što pridonosi jedinstvenom doživljaju koje nam putovanje pruža. Ono može utjecati na vaše prehrambene navike, ali i na san. Hrana je na putovanju obično drukčija od one na koju ste navikli, što može uzrokovati razne probavne probleme. Isto tako, moguće je da ćete doći u stresne situacije.

Stres, između ostaloga, uzrokuje probavne smetnje, pad imuniteta, osjećaj umora te bolove u tijelu. Budući da su ovi simptomi zadnje što želite osjećati na putovanju, ajurvedski savjeti mogu vam pomoći da vaš godišnji odmor bude za pamćenje.

Ajurveda kao spas

Idealno zdravlje moguće je samo ako je osoba zdrava na tjelesnoj, mentalnoj i duhovnoj razini. Ajurveda naglašava prevenciju bolesti i pomlađivanje organizma, a posebnu pažnju posvećuje prehrani i uravnoteženom načinu života. Cilj ajurvede je balansiranje uma, duha i tijela.

Ajurvedska medicina naše zdravlje promatra kao zbroj triju temeljnih energetskih vrijednosti – vate, pitte, kaphe. Vata je odgovorna za pokrete tijela, pitta regulira metabolizam, temperaturu tijela i razinu energije, a kapha je odgovorna za protok tjelesnih tekućina i našu tjelesnu konstituciju.

Vata, pitta, kapha, koji ste ajurvedski tip?

Putovanja najviše utječu na vatu jer znače mnogo kretanja i promjena. Kako bi putovanje proteklo u najboljem redu, potrebno je uravnotežiti vata doshu. Evo kako:

1. Jedite kvalitetnu hranu

Prehrana za ravnotežu vate trebala bi biti uzemljena i hranjiva, bogata korjenastim povrćem i orašastim plodovima. Najbolja je topla, dobro kuhana i masna hrana. Jedite mnogo povrća kuhanog na pari, tople juhe i rižu. Izbjegavajte jesti suhu i sirovu hranu poput salate, suhog voća i čipsa jer oni uzrokuju probavne smetnje.

2. Masirajte se

Nakon cjelodnevnog hodanja i ostalih turističkih aktivnosti, najradije biste se odmah zavukli u krevet. Ipak, prije nego što zaspite, izmasirajte tijelo jer to ima mnoge dobrobiti za organizam. Samomasaža smiruje živčani sustav, otpušta napetost u tijelo i poboljšava cirkulaciju.

Masaža je izuzetno važna u ajurvedi, krijepi i ozdravlja svaku stanicu, a ajurvedske masaže obilato koriste ulja. Uljima čistimo, jačamo, hranimo, balansiramo i dušu i tijelo. Masažom se rješavamo stresa, te čistimo i tijelo i um od toksina.

Masirati se možete dok ležite u krevetu, a započnite od tjemena i nastavite se masirati sve do stopala. Posebnu pozornost obratite na područje trbuha kako biste potaknuli probavu. Masirati se možete i ujutro prije tuširanja.

3. Vježbajte jogu

Ako ajurvedu kombinirate s jogom učinit ćete veliku uslugu svojem organizmu. Ne morate izvoditi komplicirane vježbe, bi će dovoljno da napravite nekoliko vježbi istezanja. Osluškujte svoje tijelo i krećite se u skladu s onime što vam poručuje.

4. Pijte vodu

Unos vode uvijek je važan, a posebice tijekom putovanja kada dugotrajno sjedimo u automobilu, zrakoplovu ili autobusu jer suhi zrak dodatno isušuje kožu i tijelo. Pokušajte izbjegavati alkohol koji potiče dehidraciju i trudite se uvijek uz sebe imati bocu vode. Po mogućnosti pijte toplu vodu jer ona potiče probavu.

5. Naspavajte se

Dobar san ključan je za zdravlje, stoga se pokušajte pridržavati svoje uobičajene rutine spavanja. Tijekom odmora tijelo i um se obnavljaju i pomlađuju stoga nije pametno preskakati spavanje. Nakon dana ispunjenog aktivnostima, ponekad je teško zaspati, pa prije spavanja umirite tijelo i um meditacijom, slušanjem glazbe, pisanjem dnevnika ili toplim tušem.

6. Zastanite i dišite

Na disanje najčešće ne obraćamo pozornost i dišemo plitko. Što češće dišete duboko, to ćete se osjećati bolje. Pokušajte u danu odvojiti malo vremena za duboko disanje, što će vam pomoći da se osjećate smireno i uzemljeno.

Jednostavna vježba koju možete učiniti bilo gdje je sljedeća: Zatvorite oči i duboko udahnite na nos u trajanju od četiri sekunde. Zatim izdišite na usta u trajanju od šest sekundi. Neka vaš dah bude ritmičan, a ovu vježbu izvedite u minimalnom trajanju od tri puna udaha i izdaha.

Izvor: chopra.com

Pripremila Tena Ožegić

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci