8 savjeta kako postati jutarnja osoba

Ako imate običaj ujutro "ušutkati" svoju budilicu da biste još malo odspavali i ne želite ni s kim razgovarati prije nego popijete kavu, vjerojatno niste jutarnja osoba. Posve u redu, ako vam to odgovara. Ako biste pak voljeli ujutro biti čili i vedri, imamo za vas nekoliko korisnih savjeta.

Jeste li skloni ranom ustajanju ili volite dugo spavati, zapravo, ovisi o vašoj DNK. Iako se u vezi s vašom biologijom ne može puno učiniti, postoje zdrave navike koje možete usvojiti i koje će vaša rana jutra učiniti malo živahnijim. Donosimo osam savjeta koje možete isprobati:

1. Prije spavanja uzmite žličicu kokosovog ulja

Nije stvar samo u količini vremena koju provodite u krevetu, već i o kvaliteti sna. Da bi se vaše tijelo dobro opustilo a vaš san bio dubok, možete uzeti neke dodatke prehrani, kao što je na primjer magnezij. Istraživanja su pokazala da ovaj mineral ima pozitivan utjecan kako na kvalitetu, tako i na trajanje spavanja, stvara osjećaj smirenosti u tijelu, opušta i produbljuje san.

Prije spavanja se možete i istuširati. Blago sniženje temperature tijela kad završite s tuširanjem, poručuje tijelu da je vrijeme za spavanje.

"Raspršite nekoliko kapi umirujućeg eteričnog ulja lavande ili cedra u spavaćoj sobi, uzmite žličicu-dvije kokosovog ulja prije spavanja koje će spriječiti podizanje šećera u krvi tijekom noći, čitajte knjigu uz svjetlost svijeće ili svjetiljke od himalajske soli. Budite nježni prema sebi", savjetuje njujorška holistička medicinska sestra Victoria Albina.

2. Tri sata nakon zalaska sunca vrijeme je opuštajuće aktivnosti

"Naše tijelo optimalno funkcionira kada radi po predvidljivom rasporedu", kaže holistička psihijatrica i stručnjakinja za spavanje, Ellen Vora. "Još je bolje kada taj raspored uključuje rano buđenje i rani odlazak na spavanje." Zapravo, antropološka istraživanja rijetkih preostalih zajednica lovaca i sakupljača na zemlji otkrila su da je njima potpuno prirodno ići na spavanje oko tri sata nakon zalaska sunca.

Zanimljivo je da te skupine žive u različitim geografskim okruženjima ali svi njeguju običaje da se nakon zalaska sunca druže uz vatru, večeraju, plešu, pjevaju, vode ljubav, a za to nisu potrebna svjetla jer povijesno gledano, nije sigurno da se ljudi kreću vani kada je mrak.

Rani odlazak na spavanje često nije tako jednostavan, pa je moguća određena fleksibilnost, ovisno o dobu godine. Ljeti je prirodnije da smo duže budni nego zimi kada bismo zapravo trebali hibernirati poput medvjeda. U svakom slučaju savjetuje se da to bude oko 22 sata.

3. Odolite plavom svijetlu

Jedna od stvari koje govore našem tijelu da nije vrijeme za spavanje je plavo svjetlo. Nekada je jedini izvor svjetlosti dolazio s neba, a danas smo izloženi plavom svjetlu naših ekrana mobitela i računala tijekom večeri i noći, dugo nakon što sunce zađe. Problem je u tome što plavo svjetlo signalizira pinealnoj žlijezdi u mozgu da proizvodi melatonin i drži nas budnima.

Čak i kada se to svjetlo blokira na mobitelu, surfanje po internetu govori našem mozgu da treba biti aktivan i budan, a to je upravo suprotno od onoga što želimo signalizirati tijelu za koje želimo da sutradan ujutro bude odmorno i budno.

Često je plavo svjetlo zadnji izvor svjetlosti koji vidimo prije nego zaspimo i prvo koje ujutro ugledamo kad se probudimo, stoga bi bilo dobro, ako je ikako moguće, mobitel maknuti iz spavaće sobe.

žena mobitel

4. Razbuđujte se nježno poput prirode

"Najbolje je buditi se postupno, onako kako to priroda čini", kaže Victoria Albina. "Sunce se ne pojavi odjednom na nebu nego se polako uzdiže, pa bismo tako trebali i mi." Kad se brzo probudimo, to može stvoriti inerciju spavanja, zvanu "pijanstvo spavanja", potencijalno bolan proces brzog prelaska iz odmora u budnost.

Jedna studija s Royal Melbourne Instituta za tehnologiju otkrila je da su melodični zvukovi pjesama manje povezani s inercijom spavanja, od nemelodičnih ili neutralnih zvukova i pjesama. Stoga je bolje imati nježan melodični alarm budilice ili čak onaj koji simulira jutarnje svjetlo.

5. Preskočite drijemanje

Česta pogreška pri razbuđivanju je stiskanje tipke "snooze" ili odgode alarma jer je tada veća vjerojatnost da ćemo ponovo pasti u dublje stanje sna iz kojeg ćemo se još teže probuditi.

"Ako ustanete odmah kad se oglasi alarm uvježbavate zdrave navike spavanja, a studije pokazuju da svakodnevni odlazak na spavanje i buđenje otprilike u isto vrijeme daju osjećaj da smo se bolje odmorili", pojašnjava Albina i dodaje kako je odgoda alarma zapravo beskorisna: "Nitko time ništa ne dobiva, niste se odmorili ni kvalitetno naspavali i k tome možete zakasniti na posao." Savjetuje da umjesto budilice na mobitelu koristimo budilicu na kojoj možemo namjestiti dva alarma - jednim najkasnijim terminom i jednim 10-15 minuta prije toga.

6. Rolete, da ili ne?

"Ako je vaša spavaća soba preko noći preplavljena umjetnom svjetlošću s ulice, preporučujem sjenila ili zavjese za zamračenje sobe", kaže Albina. "Umjetna vanjska rasvjeta može negativno utjecati na mehanizam tijela za kontrolu ciklusa spavanja-budnosti pa uranjanje u potpunu tamu pomaže mozgu i tijelu da znaju kada je vrijeme za odmor." Ali, tu je i problem buđenja. "Ako živite negdje gdje je moguće da vas sunce ujutro polako i nježno probudi, bez da ste po noći izloženi umjetnim svjetlom, onda savjetujem spavanje bez roleta."

velux

7. Jutarnji poticaj

Bilo da se radi o toplom napitku, izvrsnom doručku ili glazbi koju volite slušati ili zaplesti uz nju, mali jutarnji poticaj može puno pomoći. Nekim ljudima i meditacija može pomoći da u dan krenu dodatno osvježeni i razbuđeni.

8. Ubrzajte san uz večernju mantru

U mislima je sve. Kad legnete navečer spavati s brigama na umu, vaš simpatički živčani sustav, koji je odgovoran za reakciju "borba ili bijeg" vrlo je aktivan, luči se adrenalin i kortizol, kemikalije koje otežavaju utonuće u san i pojačavaju anksioznost. Ako se, s druge strane, vaš unutarnji monolog vrti oko odmora, stres se automatski smanjuje. Možete reći svojem tijelu - sada ću dobiti odmor koji mi je potreban, ujutro će biti onako kako će biti a ja činim sve što mogu da bude divno.


Izvor: www.mindbodygreen.com

Pripremila: Snježana Krčmar

Ostali članci