Pet koraka za jačanje pozitivne slike o tijelu

U proteklom je desetljeću pokret za pozitivnu sliku o tijelu – što se odnosi na prihvaćanje svih tjelesnih tipova, uključujući i vlastiti – dobio znatan zamah te je i Američko psihološko društvo izvijestilo o opadanju nezadovoljstva tijelom među građanima SAD-a. Iako je to značajan korak ka razbijanju koncepta idealnoga tjelesnog tipa, bit će potrebno još podosta nastojanja, ističu stručnjaci newyorškoga Instituta za integrativnu prehranu – i savjetuju ovih pet jednostavnih ali vrijednih koraka za dodatno prihvaćanje tjelesne pozitivnosti te jačanje pozitivne slike o tijelu

1. Prihvatite kompliment – prihvaćanje komplimenata gotovo da je izazov, najčešće se na njih odgovara s "Hvala, ali...". Primate li kompliment, sasvim je u redu jednostavno zahvaliti bez ikakvog opravdanja ili objašnjenja. Kad naučite prihvatiti komplimente tako da kažete samo "hvala", počet ćete vjerovati u njih.

2. Imajte fitness cilj koji nema nikakve veze s izgledom – zaboravite kilograme i centimetre, fitness je sjajan način da se osjećate snažni i moćni; usredotočite li se na sagorijevanje kalorija, velika je vjerojatnost da će vam ta aktivnost postati odbojna. Umjesto da vježbanje povezujete isključivo s tjelesnim izgledom, zabavite se postavljajući si različite izazove (npr. čučanj s najvećom težinom, najbrže istrčan kilometar, najdulja dionica prijeđena biciklom...). Kad vidite kako vaše tijelo postiže te nevjerojatne stvari, ponosit ćete se njime.

3. Prestanite uspoređivati – prihvatite različitosti među ljudima i usredotočite se na vlastito zdravlje. Imajte na umu da svi mi imamo različite jake strane i ograničenja. Usredotočite se na svoje potencijale postavljajući realistične ciljeve te primjenjujući afirmacije. Slavite pobjede, ma koliko malene bile, i nikad nemojte zaboraviti da ljepota dolazi u različitim oblicima i veličinama – tjelesna pozitivnost je inkluzivna, uključuje sve i apsolutno nema "pogrešnog" tijela.

4. Budite mudri u izboru medijskih sadržaja – ono čemu se izlažemo kad smo online, kad čitamo časopise i gledamo televiziju ima golem utjecaj na to kako se osjećamo u svojoj koži. Razmislite o izbjegavanju emisija, časopisa, web stranica, profila i stranica na društvenim mrežama u kojima je raznolikost ograničena. Osobito pazite na one koje čitate i pratite te na poruke koje vam možda suptilno (ili ne baš suptilno) šalju.

5. Prihvatite svoje "mane" – pozitivan odnos prema tijelu ne odnosi se samo na težinu nego i na prihvaćanje svih aspekata tijela, od dlačica, do akni i celulita, bez obzira na to što društvo smatra prihvatljivim ili lijepim. Vaše vas "mane" čine time što jeste, stoga ih prihvatite! Tjelesna pozitivnost znači prepoznati da su sva tijela (uključujući vaše) vrijedna prihvaćanja i pohvale te da sva tijela imaju jednaku vrijednost, a svako je lijepo na svoj način.

Patricia Lucija Tomasović

Maksimalni dozvoljen broj znakova za preuzimanje je 600, uz obavezan link na sensa.hr

Preporučujemo

Ostali članci